Klacht: Onaangekondigde snelheidsverlaging (85%) 4G internet buitengebied

op 09 april 2019 over KPN Internet in de categorie Internetproviders

Sinds ongeveer twee jaar heb ik ‘Internet Buitengebied’ van KPN. Ik heb hier geen kabel of glasvezel en een dal verbinding is trager dan 6Mbps. De downloadsnelheid en betrouwbaarheid zijn gestaag omhoog gegaan, tot zo’n 200Mbps. Sinds twee weken is de snelheid echter totaal ingestort. Navraag leert dat KPN de snelheid voortaan bewust capt op 30Mbps. Ook is port-forwarding niet meer mogelijk, iets dat ‘officieel’ niet ondersteund werd, maar wat wel werkte. De veranderingen zijn permanent. Tegelijkertijd is er een prijsverhoging doorgevoerd. Een kleine weliswaar, maar gezien de ernstige vermindering van het product enigszins bizar. Voor meer dan 40 euro per maand heb ik nu krap 30Mbps downbloadsnelheid en nog veel minder uploadsnelheid. Door het stopzetten van portforwarding loopt mijn domotica in de soep en moet ik iets anders verzinnen voor remote access etc. Mijn online backups leggen nu het hele internet in huis sti.

Deze vermindering is te drastisch. Verlaag max tot 100Mbps.
Ook schrijft KPN dat ze mobiele gebruikers voorrang op de masten geven. Het zou omgekeerd moeten zijn.

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over KPN Internet

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over KPN Internet nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Sarcas