Klacht: BRAK KPN SPAMFILTER HOUDT ONZE ORDERBEVESTIGINGEN AL 10 MAANDEN TEGEN

bouFFante op 05 januari 2012 over KPN Internet in de categorie Internetproviders

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Wij bouFFante.com webshop in modeaccessoires met 55.000 bezoekers per maand, hebben sedert maart 2011 een probleem met onze e-mail orderbevestigingen van aankopen aan onze klanten.
Als deze klanten een email account hebben van KPN zoals HetNet, Planet of KPNmail krijgen deze klanten geen email meer sinds maart 2011. Alle andere providers hebben geen enkel probleem met onze mail die automatisch verzonden wordt vanuit ons systeem bij de aankoop van een product.
Wij hebben KPN vanaf het begin duidelijk gemaakt dat het een onrechtmatige daad is zomaar zakelijke correspondentie tussen 2 partijen te ontvreemden.
We zijn al maanden met KPN abusedesk bezig om dit probleem opgelost te krijgen, ze erkennen het probleem en zeggen al diverse keren bij onderaannemer Symantec om aanpassing van filterregels gevraagd te hebben.
Dit heeft al die tijd tot geen enkele verbetering geleid.
Op verzoek van KPN Abusedesk lever ik de ontvreemde mails aan in speciale msg. / ZIP bestanden omdat ze alleen met die bestanden onderzoek kunnen doen, ik heb zelfs software moeten aanschaffen om aan die eis te voldoen.

Gedurende de 10 maanden dat dit speelt reageert KPN vrijwel uitsluitend met anonieme standaard antwoorden op vragen, en gaven ze in het begin nog wel eens ontvangstbevestigingen van onze mail aan hen, tegenwoordig negeren ze lees en ontvangstbevestigingen en zijn ze ons zelfs totaal gaan negeren.KPN is de controle over haar spam filter volledig kwijt en heeft nog niet een begin van een idee hoe ze een gedupeerde weer moeten deblokkeren. KPN laat zich piepelen door Filterbeheerder Symantec die schijt aan de KPN klachten heeft.

Schade door deze onrechtmatige daad door KPN:

*Elke dag KPN-klanten aan de telefoon die vragen of hun order wel bij ons is binnengekomen
*Het maakt een hele gekke en amateuristische indruk als je geen bevestigingsmail krijgt na een aankoop bij een webwinkel dat lijdt tot imagoschade
*Het kost ons enorm veel tijd dit probleem steeds weer uit te leggen en mail handmatig aan KPN klanten na te sturen
*speciaal aanschaffen van software t.b.v. van KPN
*Het kost steeds veel tijd al die “black hole” bestanden aan KPN in msg./ZIP te sturen

Irritatie punten:
* geen persoonlijk contact mogelijk met iemand van KPN abuse ondanks diverse verzoeken om telefonisch overleg
*negeren leesbevestigingen
*na 10 maanden geen enkel resultaat
* geen reactie gekregen op de vraag waarom een serieus bedrijf zo autistisch reageert op dit voor ons enorme probleem
*de verantwoordelijkheid afschuiven op een onderaannemer

Ik denk dat als dit zich bij BOL.com of Wehkamp zou voordoen het probleem binnen een half uur door KPN wordt aangepakt.

Gewenste Oplossing:

onmiddelijke deblokkade van onze mail

Alle klachten die gemeld zijn door