Klacht: Kosten voor zogenaamde sms voor Facetime

op 07 juli 2016 over Simpel in de categorie Mobiele Telefonie

Er is € 0,51 van mijn rekening afgehaald omdat er naar nummer 447786205094 automatisch contact is gemaakt, een zogenaamde activatie voor facetime. Vrijwel alle providers restitueren deze kosten op de volgende nota, ook T-Mobile. Omdat Simpel gebruik maakt van het T-Mobile netwerk zou je dat van Simpel ook verwachten. Je kunt er namelijk als klant niets aan doen dat er automatisch een sms verstuurd wordt naar een Apple nummer voor Facetime. Gaat het nog vaker plaatsvinden? Dit lijkt op diefstal. Simpel zou er goed aan doen om dit bedragje te restitueren en geen rare/vage mails als antwoord te sturen.

€ 0,51 corrigeren op volgende nota.

9 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Simpel over deze klacht.

Bericht van Simpel

9 maanden geleden - Geachte mevrouw Derksen, Wat vervelend om te horen dat er kosten zijn berekend welke u niet verwachte. Het bericht wat in rekening gebracht is, is voor Facetime. Dit is een optie van uw IPhone zelf. Simpel heeft geen invloed op het versturen van deze berichten door uw IPhone. Om deze reden kunnen wij de kosten niet vergoeden. U kunt deze kosten in de toekomst voorkomen door een blokkade in te stellen op Premium sms diensten. Dit kunt u zelf instellen via uw persoonlijke Mijn Simpel account. Met vriendelijke groet, Arjen Simpel

Bericht van Simpel

8 maanden geleden - .

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Simpel in behandeling genomen

8 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Simpel een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Simpel

Heeft op 21 juli 2016 om 11:40 geantwoord

Alle klachten die gemeld zijn door Marianderksen