Klacht: kosten voor defecte simkaart

op 24 augustus 2017 over Youfone in de categorie Mobiele Telefonie

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Mijn huidige simkaart van youfone is defect, regelmatig geen bereik met de simkaart. Een andere simkaart in hetzelfde toestel werkt prima. Dus het probleem ligt aan de simkaart. Telefonisch contact proberen te zoeken met de helpdesk, maar niet door de lange wachtrijen kunnen komen. Uiteindelijk een mail gestuurd met de melding van een defecte simkaart.

Youfone trekt de conclusie na divers mail verkeer, dat ik de simkaart beschadig/ defect heb gemaakt. En daarom brengen zij €15,- in rekening voor een nieuwe simkaart. Hoe kunnen zij naar aanleiding van mail verkeer, deze conclusie trekken, zonder daadwerkelijk de simkaart te hebben gezien of onderzocht.

Gewenste Oplossing:

kosteloos nieuwe simkaart

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 weken geleden - Ik heb een email gestuurd naar Youfone over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 weken geleden - Deze klacht is zojuist door Youfone in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 weken geleden - We hebben bericht ontvangen dat Youfone een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Youfone

Heeft op 25 augustus 2017 om 17:04 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste meneer/mevrouw Sital,
Bedankt voor je bericht.
Wanneer een simkaart defect raakt en buiten de garantietermijn van 30 maanden valt, betaal je als klant voor de vervanging. Dit is tevens opgenomen in onze algemene voorwaarden, artikel 11. Een kosteloze simkaart kan ik je dan ook niet aanbieden, wel zie ik dat mijn collega's je al een ander aanbod hebben gedaan van 50% korting. Dit aanbod bied ik je bij deze nogmaals aan. Groet, Quinn

Heeft op 29 augustus 2017 om 09:50 geantwoord

In voorgaande mail verkeer met de helpdesk medewerker werd aangegeven dat de garantie op de simkaart 1 maand betreft. Nu wordt gezegd dat de garantietermijn 30 maanden is. De startdatum van het contract is 28-11-2014, dat wil zeggen dat de simkaart net buiten deze garantie periode zal vallen. Maar wat is nu daadwerkelijk de garantie op de simkaart 1 maand of 30 maanden of misschien nog langer.
De reden van het defect is ook niet vastgesteld, misschien door een slechte simkaart geleverd. Maar daar wordt niet bij stil gestaan, er wordt aangenomen dat het defect door mij is veroorzaakt

Alle klachten die gemeld zijn door paagal