Klacht: kosten van 1,49 doorgestuurd naar incasso

op 12 februari 2018 over Klarna in de categorie Betalingsdiensten

we hadden een curverbox besteld bij topdierenshop ..deze is binnen de periode terug gestuurd en netjes gecrediteerd door topdierenshop ..de betaling van 1,49 voor de diensten van klarna stonden blijkbaar nog open nooit enige mail over ontvangen en ineens vorige week lag er een brief op de mat met buitengerechtelijke kosten erbovenop ..heb gebeld maar ze kunnen mij niet verder helpen omdat het op naam van mijn vriend staat…maarr mijn emailadres heb ik gebruikt voor de afhandeling van alles ..ik wil de kosten niet betalen vind het niet terecht maar de datum staat op 14-02 dat is dus over 2 dagen en dan komen er weer kosten bovenop kunnen jullie iets voor mij doen????

als ik de buitengerechtelijke kosten niet moet voldoen want het is niet terecht

5 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Klarna over deze klacht.

5 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Klarna in behandeling genomen

5 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Klarna een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Klarna

Heeft op 12 februari 2018 om 11:13 geantwoord

Beste mevrouw/meneer,

Wij gebruiken het e-mailadres waarmee de bestelling geplaatst is. De oorspronkelijke factuur en de eerste kostenloze herinnering worden hier naartoe gestuurd. Als we na de uiterste betaaldatum dan nog geen betaling hebben ontvangen sturen we eerst nog een herinnering per post met aanmaningskosten. Als we na de uiterste betaaldatum van de aanmaning nog geen betaling hebben ontvangen wordt de factuur overgedragen aan Segoria.

Wanneer een factuur van Klarna overgedragen wordt aan Segoria kunnen wij u vanuit Klarna helaas niet meer helpen met deze factuur. Als de factuur op de naam van uw vriend staat mag Segoria ook alleen hem informeren over de factuur. Daarom is het van belang dat hij hierover contact opneemt met Segoria en dit uitlegt.

Bij een volledige retourzending kan het soms zijn dat een webwinkel retourkosten in rekening brengt. Dit moet altijd terug te zien zijn in de algemene voorwaarden van de webwinkel. De kosten om gebruik te maken van Klarna zou u bij een volledige retour niet alsnog hoeven te betalen. Ik raad u daarom ook aan om hierover contact op te nemen met topdierenshop.nl om aan te kaarten of deze kosten op de factuur horen, of verwijderd hadden kunnen worden bij het verwerken van de retourzending.

Ik hoop dat u hierover snel meer duidelijkheid heeft en wens u een prettige maandag toe.

Groet, Kayleigh

Heeft op 12 februari 2018 om 17:24 geantwoord

maar dit lost niet de incassokosten op en nee de brief van segoria was de eerste brief die per post binnen is gekomen en mails zijn ook nergens terug te vinden

Bericht van Klarna

5 maanden geleden - Beste mevrouw/meneer, Bedankt voor uw reactie. Vervelend dat u onze e-mails en brief niet heeft ontvangen. Wij krijgen geen melding te zien dat het niet gelukt is deze af te leveren. Omdat deze factuur overgedragen is aan Segoria kunnen wij u vanuit Klarna niet meer helpen of tegemoet komen met deze factuur. Ik raad u aan om contact met Segoria en topdierenshop.nl op te nemen over deze kosten. Een fijne dag gewenst. Groet, Kayleigh

Alle klachten die gemeld zijn door margien.x