Klacht: Kosten naamswijziging ticket afzetterij!

op 19 september 2016 over Easyjet in de categorie Vliegmaatschappij

Beste,

Op Vakantieveilingen hadden wij het hoogste bod op een verrassingsreis waarbij de vliegreis verzorgd werd door Easyjet.

Bij het invullen van de gegevens t.b.v. de tickets is voor 1 persoon per abuis de roepnaam ingevuld in plaats van de naam zoals vermeld in de reisdocumentatie. Uiteraard kon dit aangepast worden door Easyjet alleen werd wel even €130,-(!) in rekening gebracht. Bij navraag was het antwoord dat dit netjes in de voorwaarden vermeld stond.

Laat ik als eerste zeggen dat ik mij terdege besef dat de fout van het invullen aan onze kant ligt. Dit is gewoon slordig van onze kant, dus dat voor het wijzigen en opnieuw opsturen van tickets kosten gerekend worden is begrijpelijk en terecht!

MAAR: tegenwoordig begrijpt toch iedereen wat er bij komt kijken om zo’n ticket aan te passen en opnieuw te versturen. Ik denk dat ik het zelf in 1 minuut aan kan passen, maar laat ik even heel erg ruim rekenen door te zeggen dat het 10 minuten werk is om deze handeling te verrichten. Na betaling had ik de aangepaste tickets binnen een half uur binnen! En dan zat er nog een andere organisatie, Europareizen, tussen. Dan is het toch ongepast om hier €130,- aan kosten voor in rekening te brengen! Dat kun je naar je klant toe toch niet maken?!

Nogmaals, de fout ligt bij ons en dat daar extra kosten bij komen kijken is ook terecht, maar vraag voor zo’n kleine administratieve handeling dan een schappelijk maar vooral reëel bedrag. Een fout is immers menselijk. Daar wordt nu gewoon misbruik van gemaakt door dit bedrag te vragen. En bij navraag wordt doodleuk verwezen naar de algemene voorwaarden. Wie leest nu 20 pagina’s aan algemene voorwaarden? En wat is dat nu voor argument? Blijkbaar is men vrij om hier zelf een bedrag voor te bepalen en wordt er helemaal niet gekeken naar de hoeveelheid werk dat dit met zich meebrengt!
Hierdoor wordt je als klant voor het blok gezet: of je koopt een nieuwe ticket, wat nog duurder is, of je betaalt even doodleuk €130,-. omdat dit in de algemene voorwaarden staat vermeld. Ik vind het gewoon schandalig om over de rug van je klant op deze manier geld binnen te harken. Vraag hier gewoon €20,- voor. Dat is een zeer ruime vergoeding voor 10 minuten werk. Ik krijg het in ieder geval niet voor 10 minuten werken en ik denk dat 99% van Nederland niet zo veel krijgt voor 10 minuten werk! Dit is gewoon een goedkope manier om over de rug van je klant extra geld binnen te harken. Blijkbaar is dit de manier om lagere ticketprijzen te compenseren. Ik vind het een schande!

Ik ben tevreden wanneer Easyjet voor de naamswijziging €20,- in rekening brengt en dus €110,- terugstort!

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Easyjet

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Easyjet nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door rtraets