Klacht: kosten door slechte informatie

op 16 oktober 2016 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Op 15 oktober stonden wij voor het station WInterswijk te wachten op de bus naar Lievelde (7.38). Dit omdat er geen treinverkeer mogelijk was naar Lievelde. Het vervangend er voor was niet op tijd. De medewerker van Arriva adviseerde ons de trein te nemen tot Varsseveld en daar de bus naar Lievelde te nemen. Ik vroeg of er aansluitend busvervoer was. Ja, zei zij.
In Varsseveld aangekomen moesten we 25 minuten wachten op een normale lijnbus (72) De buschauffeur had weinig begrip voor de verkeerde informatie die zijn collega in Winterswijk had gegeven en we moesten gewoon betalen. Voor het trein verkeer hebben wij een abonnement. Deze verkeerde informatie kosten ons 2x de ritprijs van Varsseveld-Lievelde.

WIj zouden het op prijs stellen de extra kosten die wij gemaakt hebben voor het busvervoer vergoed te krijgen.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

Arriva

Heeft op 16 oktober 2016 om 07:56 geantwoord

Beste Noud,

Spijtig om te lezen dat jullie verkeerde informatie hebben ontvangen en daardoor meer extra geld moesten betalen. Begrijpelijk dat je hiervan baalt.

Treinabonnement zijn tijdens een treinstoring etc, alleen geldig in de treinvervangende bussen in niet op reguliere bussen. Excuses voor de verwarring en onduidelijkheid. Ik geef je het advies om voor de extra kosten die jullie hebben gemaakt een restitutieverzoek in te dienen via het contactformulier op onze website http://bit.ly/2aSlk6X.

^LH
Arriva Webcareteam