Klacht: Kosten door fout Ziggo

op 29 juni 2016 over Ziggo in de categorie Alles-in-1

Korte inleiding: Sinds 2006 zaten wij bij UPC, toen UPC overgenomen werd door Ziggo zijn wij kort daarna overgegaan naar Ziggo. UPC verzocht ons om de media boxen terug te sturen naar hun. Dit hebben wij gedaan. Na enige tijd zagen wij een rekening van ruim 150 euro ivm het niet terug sturen van de boxen. Na bellen met hun is dit recht getrokken. De 150 euro kwamen te vervallen.

Onlangs heb ik het pakket bij Ziggo naar beneden gebracht om kosten te besparen. Een paar dagen na het telefonische contact kreeg ik een pakket van Ziggo met het verzoek mijn Horizon box terug te sturen. Hierna heb ik direct telefonisch contact gelegd om te vragen hoe dat zat aangezien ik maar 1 box heb en indien ik deze terug zou sturen ik geen box meer zou hebben.
De medewerker vertelde mij dat ik volgens hun systeem in het bezit ben van 2 boxen. Ik vertelde hem dat dit niet het geval was. Ik vertelde hem het verhaal zoals hierboven. De medewerker vertelde mij dat UPC destijds maar 1 box had ontvangen. Ik vertelde hem dat dit niet juist was, dat ik alle 2 de boxen retour had gezonden. Dat dit al eerder fout stond in het systeem en dat dit destijds al recht getrokken was. De medewerker kon hier niets aan doen. Ik moest maar het verzendbewijs zoeken….. na 1 jaar? Ik vertelde hem dat ik deze natuurlijk niet meer in mijn bezit had. Hij kon hier niets aan doen maar vertelde mij wel dat ik een factuur van Euro 72,73 kon verwachten.
Uiteraard ga ik hiermee niet akkoord aangezien het voor de tweede keer fout geregistreerd staat in hun systeem. De medewerker vertelde dat het bedrag terug gestort zou worden indien ik aan kon tonen dat de box verzonden was. Dit kan ik niet, aangezien ik geen verzendbewijs meer heb en UPC niet meer bestaat!

Tevens is mij een factuur in rekening gebracht van Euro 25 om mij te herinneren dat ik het bovenstaande bedrag nog dien te betalen? Ook is mij gezegd dat mijn pakket verandering niet eerder in gaat eer ik dus een totaal bedrag van Euro 97,73 betaal. Kortom ik zit vast aan een duur pakket. Ook is er toegezegd dat indien ik deze kosten niet betaal ik afgesloten zou worden.

Ik vindt dit onacceptabel, door een fout van hun wordt ik de dupe van dit wanbeleid.

Ik wil dat de kosten voor het (volgens hun) niet geretourneerde kastje als mede de herinneringskosten komen te vervallen daar ik voor deze kosten niet verantwoordelijk ben maar wel de dupe van hun administratie. Tevens wil ik dat mijn nieuwe pakket zsm in gaat.

10 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Ziggo

10 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Ziggo nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Esmee Tomeij