Klacht: Kosten buiten de bundel berekend

op 11 mei 2016 over Youfone in de categorie Mobiele Telefonie

Op 17-03-2016 is het nieuwe Youfone abonnement ingegaan van mijn vrouw. Op mijn advies is ze overgestapt van Tele2 naar Youfone. Omdat mijn vrouw van Peruaanse afkomst is, en zij minder goed Nederlands spreekt, laat zij dit soort zaken door mij regelen.
Mijn vrouw maakt meer gebruik maakt van Internet op haar mobiele telefoon dan ik, en dus heb ik besloten om een Internetbundel van 2000MB p/m aan haar abonnement toe te voegen. Just in case, want eigenlijk gebruikt ze zelden Internet buiten een WIFI-omgeving.
Rond 25 maart krijgt zij een bericht dat haar dataplafond bereikt zou zijn. Ze vertelt mij dit en vervolgens zeg ik tegen haar dat dit niet kan kloppen. Voor de zekerheid controleer ik het dataverkeer in haar telefoon en zie dat ze minder dan 1 GB in deze periode verbruikt heeft. Ik vertelde aan mijn vrouw dat ze zich geen zorgen hoefde te maken. Het betreft hier een foutje van Youfone, want ze mag 2 GIGABYTE PER MAAND GEBRUIKEN…. totdat ik gisteren de rekening ontving. Of ik even € 102,27 wil afrekenen. Het grootste deel van het bedrag is voor dataverkeer (Internet), € 81,27!!!!
Ik ben verbaasd over het hoge dataverkeer. Dat heeft ze nog nooit gehad. (Zou misschien kunnen nu haar mobiele dataverkeer aanstaat. Voorheen stond het standaard uit op haar telefoon. Hé je koopt niet voor niets een databundel van 2 GB.)
Er nog steeds van overtuigd dat het een foutje is, neem ik contact op met Youfone. Ik kreeg mevrouw Peker aan de lijn. Zij wist mij te vertellen dat mijn vrouw buiten haar bundel was gegaan, omdat haar bundel maar de helft bedroeg van het totaal per maand. Haar abonnement was immers halverwege de maand ingegaan. Dit kan ik teruglezen in de algemene voorwaarden. Tevens zou ik hierover een mailbericht gestuurd zijn. Dit bericht heb ik nooit gelezen (, want het is naar het emailadres van mijn vrouw gestuurd). Daarbij is het zo dat dit bericht pas op 10 april door Youfone verstuurd is, 2 weken later NA het ingaan van het abonnement. Dit is helemaal vreemd als je bedenkt dat het abonnement op 17 februari afgesloten is.
Ik leg mevrouw Peker uit dat mijn vrouw niet wist dat ze maar een halve bundel tot haar beschikking had. Uit de korte reactie van mevrouw Peker bleek dat ze vaker met deze klacht te maken gehad heeft. ”Nee, hier was niets aan te doen. De factuur MOET betaald worden.”
In plaats van naar een oplossing te zoeken, wordt mij te verstaan gegeven dat hier niets aan gedaan zal worden. Als ik vervolgens vraag aan mevrouw Peker of ik haar leidinggevende mag spreken, zegt ze me dat dit NIET MAG. Als ik vervolgens om de naam van haar leidingegev3ende vraag, wil ze me dit niet geven. Als ik vervolgens om haar naam vraag, wil ze die in eerste instantie ook niet geven. Dit is wat Youfone onder hulp/support/service verstaat? Ik vind dit vrij onfatsoenlijk. (Uiteindelijk heeft ze haar naam wel genoemd.)
Dit zijn dus precies de praktijken waardoor mobiele telefonie aanbieders zo’n slechte naam hebben. In plaats van zich te verplaatsen in de klant wordt botweg gezegd dat er betaalt moet worden. Let wel, we betalen dus voor 2GB per maand. Het bedrag dat in rekening gebracht wordt is dus MEER DAN 7 keer het bedra van een 2GB databundel!!
Lekkere kennismaking met Youfone…en mijn vrouw moet nog 23 maanden….
Ik heb mevrouw Peker verteld dat ik niet van plan ben te betalen en dat ik een aangetekende brief zal sturen. Als mijn klacht niet naar tevredenheid opgelost wordt, dan zeg ik per direct mijn vrouw ‘s en mijn eigen abonnement op. Het is allemaal een hard gelach als je bedenkt dat ik mijn vrouw geadviseerd heb over te stappen naar Youfone, omdat je hier correct behandeld wordt. Niet dus…Bah!

IK HEB DEZE KLACHT EERDER GEMELD EN DEZE KLACHT IS DUS NIET OPGELOST!!

R. W. Christiaanse

Ik ben tevreden als Youfone alle kosten die (zogenaamd) buiten de bundel gemaakt zouden zijn, worden geschrapt of als het dataverkeer dat (zogenaamd) te veel zou zijn geweest, wordt ingehouden op de bundel van de huidige maand.

Ik ben pas echt tevreden als Youfone voorkomt dat dit soort situaties zich voor kunnen doen en als ze zich dan toch voordoen, dat ze bereid zijn een fatsoenlijke regeling te treffen met hun klanten.

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Youfone over deze klacht.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Youfone in behandeling genomen

8 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Youfone een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Youfone

Heeft op 13 mei 2016 om 09:46 geantwoord

Alle klachten die gemeld zijn door RWCHRISTIAANSE