Klacht: kostbare reparatie van oven die onder garantie behoort te vallen

op 04 juli 2017 over Whirlpool in de categorie Electronica - Wasmachines

Wij hebben in september 2015 een showroomkeuken gekocht met alle apparatuur van Bauknecht, combimagnetron, hete lucht oven, kookplaat koelkast en afzuigkap. Alles prima en op alles twee jaren fabrieksgarantie volgens de regels van Whirlpool. in mei 2017 gaf de oven kortsluiting en viel uit. Direct is er een monteur gekomen en het was slechts een kleinigheid, twee draden achter in de oven raakten elkaar en met een tire rip was het opgelost. Ook de monteur gaf toe dat het een fabrieksfout was. Wat schets onze verbazing toen de monteur kwam met een rekening van euro 107,80 contant at te rekenen. Zijn bewering was dat er op apparatuur in showroomkeukens slechts één jaar garantie geldt. Dit is ons niet verteld door de keukenleverancier en staat ook nergens vermeld op de site en of in de bijgeleverde documentatie van Bauknecht. Bovendien was de apparatuur absoluut nieuw en nog volledig in de originele verpakking bij levering. Wij hadden bij het maken van de reparatieafspraak ook niet te horen gekregen dat het maar een jaar garantie is in dit geval. Er is ook niet gevraagd of het hier showroomapparatuur betrof. Wij zijn dus ook erg teleurgesteld in de service van Bauknecht (Whirlpool)

Wij zijn tevreden als de kosten toch onder de garantie vallen en aan ons terugbetaald worden.

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Whirlpool

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Whirlpool nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door m.w.franssen