Klacht: Kos, omboeken dubbele kosten

op 12 augustus 2017 over SunWeb in de categorie Online Reisbureaus

TRIEST!!!! Al jaren boek je vakanties bij Sunweb. Dit keer naar Kos. Door de aardbeving willen/kunnen wij hier niet heen. ( er is zelfs een doktersverklaring aanwezig). 1688 euro is weg. Sunweb komt ons in tegenstelling tot Corendon en Tui, niet tegemoet in de kosten, terwijl wij bij hen nu een andere reis hebben geboekt twv 2719 euro. O nee…. uit coulance hoeven wij de 25 euro reserveringskosten nu niet te betalen? Dit is toch vreemd, zeker gezien zij het hotel wat wij geboekt hadden alweer verkocht hebben. Het is namelijk niet meer te boeken op de site van Sunweb. Ik weet zij staan officieel in hun recht, maar wie had dit nou verwacht. Door ons tegemoet te komen verliezen zij niets! Zij verdienen nu extra over onze rug, voelt niet goed!

Een tegemoetkoming in de vorm van geld of een tegoed op een nieuw te boeken vakantie. Het hele bedrag zou natuurlijk fantastisch zijn, maar met bijvoorbeeld de helft zijn wij ook al blij.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar SunWeb over deze klacht.

Heeft op 12 augustus 2017 om 12:21 geantwoord

Bekend verhaal. Sunweb wil niet lezen waar het echt om gaat.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door SunWeb in behandeling genomen

Bericht van SunWeb

3 maanden geleden - Beste mevrouw Van Zon , Ik begrijp dat u dit aangeeft. Sunweb werkt met duidelijke voorwaarden. Deze voorwaarden kunt u vooraf inzien en u gaat hiermee akkoord als u een vakantie boekt. Door deze voorwaarden is het voor u als klant vooraf helemaal duidelijk wat uw rechten en plichten zijn. Daarnaast is het ook voor Sunweb duidelijk wat de rechten en plichten van onze klanten ?n van ons zijn. U vraagt nu of er een uitzondering op deze voorwaarden voor u gemaakt kan worden omdat de vakantie alweer doorverkocht zou zijn. Als we zo zouden denken dan zijn deze voorwaarden niets meer waard, want dan zouden we voor iedere annulering deze uitzondering moeten maken. Daarnaast worden kamers in veel gevallen niet doorverkocht maar teruggegeven aan de accommodatiehouder. Uiteraard worden er in extreme gevallen uitzonderingen gemaakt. Op uw boeking was dit niet aan de orde, omdat de vertrekdatum 3 weken na de aardbeving pas zou gaan plaatsvinden, en niet enkele dagen daarna. Ik begrijp dat u dit jammer vindt, maar we kunnen hier helaas niets aan veranderen. Met vriendelijke groet, Team webcare Sunweb

Reactie van de melder van de klacht Brendavanzon

3 maanden geleden - Tja T blijft triest! Helaas wordt het voor ons dus afscheid nemen van Sunweb. Wij gaan in het vervolg naar een maatschappij die hun klanten wel in onvoorziene omstandigheden probeert te helpen! En zullen dit ook zeker aan ieder ander aanraden.

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat SunWeb een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

SunWeb

Heeft op 12 augustus 2017 om 13:36 geantwoord

Beste mevrouw Van Zon,

Bedankt voor uw bericht. Ik heb zojuist uw bericht op Facebook hierover ook beantwoord. Hieronder nogmaals mijn reactie.

De rust op Kos is wedergekeerd en het (toeristen)leven is weer opgepakt. Een paar accommodaties zijn beschadigd en deze gasten zijn allemaal omgeboekt naar andere accommodaties. Hotel Atlantis Beach is onbeschadigd en onze gasten genieten hier van een heerlijke vakantie. Dat is ook de rede dat wij ons standaard annuleringsbeleid hebben aangehouden. U geeft aan een doktersverklaring te hebben. Als u om medische redenen de vakantie heeft moeten annuleren dan kunt u proberen de annuleringskosten te claimen bij de annuleringsverzekering. Zij bepalen of de rede gegrond is en of zij overgaan tot uitkering van deze kosten. Wellicht het proberen waard.

Ik wens u ondanks alles alsnog een heel fijne vakantie toe in Spanje!

Team webcare Sunweb

Alle klachten die gemeld zijn door Brendavanzon