Klacht: Koppelverkopen strato, Zorgvoldigheidsplicht Strato, (ON)Veiligheid hosting strato, onbeschoft

op 19 december 2012 over Strato in de categorie Websites - Building en Hosting

Je besteld domein namen. Je betaald keurig je 200 domein namen.

Je neemt een hosting pakket. Je denkt dat dit veilig is.
Je betaald je webhosting pakket keurg netjes tot en met 11-12-2012.

Op 10-12-2012 wil je inloggen om je hosting pakket te verlengen. Je neemt contact op met Strato dat je niet kan inloggen. Zij zeggen toe dit op te lossen.

Vervolgens is het 11-12-2012. Tot en met die datum heb je keurg je hosting pakket voldaan.

Maar je kunt nog steeds niet inloggen en dus ook niet je betaling voldoen.

Op 12-12-2012 Ontvang je een email: AL UW DOMEIN NAMEN EN ACCOUNT IS OPGEZEGD.

Wat? ik bel en ik email dat ik geen toegang heb tot mijn account.
Er komt voor 11-12-2012 ook geen oplossing.
Op 12-12-2012 wordt je “volledige account inclusief je domein namen” die je al vanaf 2004 geregisttreerd hebt alsmede OOK BETAALD heb opgezegd.

Je hebt geen toegang meer tot je “eigen content” erg handig als je in de testfase van je project zit.

Daarbij heb je al voor je domein namen betaald en heb je dus geen inzicht meer tot en met WANNEER je domein namen lopen:

– Zorgvoldigheidsplicht VEILIGHEID bij strato is er niet.
Je GEHELE WEBSITE kan door medewerkers van STRATO per ZIPFILE worden toegezonden.

– Als je je domein namen betaald hebt,…kan je zomaar het recht tot TOEGANG tot je domein namen onthouden worden als je besluit om niet verder te gaan met je hosting pakket.
Dit zijn koppel verkopen en dit is niet toegstaan in NL.

Maak hier dan zeker ook een melding van bij de SIDN alsmede bij WHOIS en bij de OPTA.
Zij kunnen hier wat aan doen.

Het “Duitse bedrijf” en arrogante onbeschofte manier waarop STRATO handelt is echt verre van legaal.
Juridisch gaan zij tegen alle wetten in:
– Zorgvoldigheidsplicht; het ontzeggen van toegang tot je eigen content en een willekeurige medewerker die toegang heeft tot uw account.
– KOPPELVERKOPEN; ook al heb je voor je domein namen al reeds betaald tot en met eind volgend jaar. Strato kan je toch zomaar het recht tot je eigen domein namen ontzeggen.
– Het”Duiste Concern” blocked ook de negatieve berichten op twitter,…ofwel,…zij zijn niet erg ontvankelijk voor objectieve feedback.
– Zij sturen je enkel een email. Dat al je domein namen zijn opgezegd per “heden.”
– Dat je hiervoor dan al betaald hebt dat maakt strato niets uit. Koppelverkopen zijn onwetmatig, verboden en strafbaar.

Heeft u zo een zelfde ervaring meld dit dan hier op KLACHT.nl en ga naar de OPTA % SIDN. dit kan zo echt niet langer doorgaan.

De klantenservice is onbeschoft van de kwaliteit van medewerkers en de vorm en manier van communicatie valt ook een verbeterslag in te maken – en dan licht ik dit nog super super zacht uit.

Ik heb zelfs een keer een medewerker horen zeggen: Je moeder.

Excuses,…maar dit gaat echt te ver.

Geen.
Totaal malevide parij die een business strategie op korte termijn heeft gericht op kleine klanten. Niet op grote omdat zij gewoon absoluut niet zorgvuldig handelen.

Strato is zelfs in staat om je toegang tot je eigen content te weigeren wanneer je in je testfase van je project zit.

Reactie van de melder van de klacht kiteboardcampseu

6 jaren geleden - We zijn nu een week verder. Nog steeds krijg ik geen antwoord op mijn email en gestelde vragen. Ik heb 3 auth codes aangevraagd van de 200 domein namen waar ik al meer dan €2000,- voor betaald heb. STRATO doet het volgende: - zij sturen een email met daarin een "MELDING" ALLE 200 domein namen te hebben opgezgd die ik al vanaf 2004 op mijn naam heb staan. - Zij sturen ook een email met daarin ALLE AUTH. Codes terwijl ik er maar 3 heb aangevraagd. - Nog steeds heb ik geen enkele inzage in de contracts data van de eind datum van mijn domein namen. - Zij voldoen niet een de "zorgvuldigheidsplicht," houden zich niet aan nakomen afsraken, houden zich niet aan het contract,..ik heb bij het aangaan en bvetalen van de domein over alle jaren namelijk NOOIT toegezegd dat ik wanneer ik NIET VERDER WIL GAAN met enkel hosting,..dat zij dan ook gelijk ALLE DOMEIN NAMEN die je al betaald hebt mogen opgeven. - de klantenservice is onbeleefd, onbeschoft zelfs, gelukkig zijn er meer mensen die ditzelfde ervaren hebben,...daarom is het belangrijk te delen. Omdat de OPTA echt alleen wat doet als er MEER MENSEN klagen. In je eentje ben je gewoon niet veel tegen zon organisatie. Tros Radar zal dan ook zeker een optie zijn. Mijn voorkeur gaat er naar uit mijn energie in andere zaken te steken. Dus STRATO: kunt u alstublieft antwootrd geven op mijn mail? En vragen. Ik heb nog steeds 0 antwoord ontvangen. Enkel 30 auth codes terwijl ik er maar om 3 gevraagd had. Kunt u alstublieft contact opnemen? dan is het sneller voor u alsmede voor mij opgelost. Hartelijk dank. Zo vermoeiend dit! Maar mensen, deel dit met zo veel mogelijk mensen,...want ze doen en blijven dan ook doorgaan met koppelverkopen tot dat ze een keer echt GOED OP het matje worden geroepen.

6 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Strato in behandeling genomen

Strato

Heeft op 20 december 2012 om 11:17 geantwoord

Deze klacht betreft grotendeels een herhaling van de reeds behandelde klacht die te lezen is op: http://www.klacht.nl/strato/klacht/strato-houd-zih-bezig-met-onwettige-koppelverkopen/

Dit betreft een hostingpakket met daarin 29 geregistreerde domeinen, van 200 domeinen waar de klant over spreekt is geen sprake. De verhuiscodes voor deze domeinen zijn inmiddels aan de mailadressen van de domeinhouders verstuurd.

In de dagen voorafgaand aan het verstrijken van de contractperiode voor het hostingpakket is er meerdere malen contact gezocht met onze helpdesk omdat er niet ingelogd zou kunnen worden. Hierop is getest of er sprake kon zijn van een technisch probleem, dit bleek niet het geval. Ook de wachtwoord-reset functie werkte, de klant werd alle mogelijkheden geboden succesvol in te kunnen loggen om het contract te verlengen.
Nadat het contract is komen te verlopen is de klant herhaaldelijk de mogelijkheid geboden om het contract alsnog te verlengen, op wens van de klant is dit niet uitgevoerd.

De opmerking dat content per zipfile verstuurd zou kunnen worden slaat op het feit dat de klant met klem vroeg om een backup van de gegevens die in het, reeds beeindigde, hostingpakket stonden. Hierbij is de klant aangeboden om de medewerkers in het rekencentrum te vragen of het mogelijk is de data nog te achterhalen en beschikbaar te maken voor de klant. Versturen per mail was hierbij een mogelijke optie geweest, van een feitelijke verzending is echter geen sprake geweest omdat de klant het aanbod heeft afgewezen.

Juristen zullen zich mogen buigen over de opmerking over koppelverkoop. In dit geval heeft Strato altijd de beloofde diensten geleverd, ook na het beeindigen van het hostingpakket is de klant geenzins gedwongen de domeinen bij Strato aan te houden: er kan op ieder moment een verhuizing voor de domeinen in gang gezet worden.

6 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Strato een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

6 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Strato beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door kiteboardcampseu