Klacht: Klepperende vooras

op 03 juni 2021 over Koga in de categorie Fietsmerken

Sinds september 2020 heb ik een nieuwe KOGA E-Nova Evo-pt.
Vanaf het begin is er, als ik over bobbels in de weg fiets, een klepperend geluid in de vooras (alsof er een deksel op een pan aan de kook kleppert). De fietsenmaker heeft een nieuwe voorvork besteld. Levering heeft een paar maand geduurd.
Tijdens de vervanging van de voorvork zijn tevens de remmen voor de 2de keer bijgesteld omdat die vreselijk lawaai maakten bij natheid en het aanlopen bij de aandrijfriem verholpen. Mijn voorstel was om de fiets om te ruilen voor een nieuwe, omdat dezelfde nieuwe fiets van mijn man al deze problemen niet heeft.
Het probleem van mijn fiets is echter na vervanging van de voorvork niet verholpen: de vooras kleppert nog even erg als voorheen en de aandrijfriem loopt nog steeds aan.
Volgens mijn fietsenmaker (leverancier) komt het klepperen door de lucht die uit het rubbertussenstuk geperst wordt en is er niets aan te doen.

Omdat het probleem al vanaf het begin aanwezig was heb ik het gevoel een maandagfiets gekocht te hebben. De batterij klepperde ook vanaf het eerste moment van levering en dat is verholpen met een dempstrip tussen de accu en het frame.
Het zou fijn zijn als ik mijn fiets toch zou kunnen ruilen voor een zelfde nieuwe fiets, mede omdat het nu nog in de garantieperiode valt en de problemen dus blijkbaar niet verholpen kunnen worden. Ik erger mij steeds meer aan het klepperen!

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Koga

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Koga nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Liesbeth Heerink