Klacht: Koffieapparaat beschadigd teruggestuurd

op 19 april 2021 over E-care Repair Service in de categorie Reparatie- en onderhoud diensten

Philips EP3246/70 koffiemachine opgestuurd ter reparatie, had problemen met melk opschuimen. Diverse nieuwe melkbekers van Philips gekregen, probleem bleef: melk wordt niet opgeschuimd, maar er doorheen gedrukt. Spuit vaak eerst een deel water uit als apparaat na eerste kopje even aan heeft gestaan. Uitgebreid omschreven, filmpjes opgenomen en doorgestuurd.

Zelf bij het opsturen alles netjes ingepakt, losse onderdelen (afdekplaatjes) vastgemaakt met plakband, geen loze ruimtes in de doos. Instructies van Philips gevolgd dus.

Apparaat komt terug en ik zie dat het metalen uitdruiprek los in de doos ligt, half tegen het front van het apparaat. Zeer slecht ingepakt dus, nu zitten er krassen en putten in de (plastic) voorkant van het apparaat. Om je kapot te schamen zo laks, hoe moeilijk kan het zijn.

Apparaat heeft nog steeds kuren bij het opschuimen, dit vanwege aangepast ontwerp van de melkbeker. Oude type werkt goed, nieuwe niet. Ook al bij voorbaat aangegeven.

Referentie: 8011/83265

Probleem speelt al maanden, van alles getest i.s.m. Philips (zeer coulant) maar deze afhandeling van E-care Repair Service is het toppunt. Ik wil hier geen producten meer naartoe sturen ter reparatie.

1) Nieuwe frontjes toegestuurd krijgen als ik deze zelf makkelijk kan vervangen, of;

2) Nieuw apparaat of;

3) Reparatie via Philips zelf i.p.v. E-Care Repair Service.

4) Aankoopovereenkomst ontbinden, volledige aankoopbedrag terug aangezien het probleem al maanden speelt en nog steeds niet helemaal opgelost is. Reparatie lost dit probleem ook niet volledig op, lijkt het.

E-Care Repair Service had bovendien kunnen zien dat de opschuimfunctie nog steeds niet goed werkt na reparatie. Dit is waarschijnlijk een ontwerpfout van Philips sinds de revisie van de melkbeker (de ring in de houder van de opschuimkamer is dikker gemaakt). Foto's en filmpjes van probleem zijn bekend bij Philips.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar E-care Repair Service over deze klacht.

Reactie van de melder van de klacht Jan

1 maand geleden - Het apparaat is een aantal weken geleden voor de derde keer teruggestuurd, deze keer naar Coolblue i.p.v. naar Philips. Heeft bijna drie weken bij de reparateur gestaan en uiteindelijk kreeg ik bericht van Coolblue dat reparatie te lang duurde en dat ze daarom een heel nieuw apparaat op gaan sturen. Ik heb direct contact opgenomen met Coolblue om een ander apparaat van een ander merk te kunnen krijgen i.p.v. deze Philips. Want ik denk dat dit probleem met melk opschuimen, barstende bekers, gewoon een terugkerend probleem is. Als het apparaat nieuw is, werkt alles prima, maar na een paar maanden (afhankelijk van gebruik) komt het probleem naar voren. Of misschien meteen al, als een niets vermoedende consument de melkbeker met inmiddels aangepast ontwerp krijgt. Deze schuimt de melk dus minder goed op dan het oude ontwerp. Maalmotors en boilerpinnen kunnen vervangen worden zoals bij mij, maar dat is geen oplossing voor een slecht ontwerp. Veel dank aan Coolblue voor hun oplossing en een ijskoude douche voor Philips en e-care. Ook de ontwerp/test afdeling van Philips moet zich schamen, zij hadden dit probleem met het nieuwe, aangepaste ontwerp van de melkbeker kunnen zien bij het testen. En toch wordt deze zooi de markt op gedrukt voor 600 euro. De Krups EA894T Evidence Plus die ik nu heb doet het beter, schuimt melk beter op, zit beter in elkaar (toleranties van verschillende onderdelen, geen grote naden zoals bij Philips) en was goedkoper.

Alle klachten die gemeld zijn door Jan