Klacht: Koffie erbij? Koekje erbij?

op 27 maart 2013 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Iedereen heeft in deze samenleving geld nodig – burgers, bedrijven, en ook de staat. Daarom worden er vaak creatieve oplossingen bedacht om uit alles zoveel mogelijk geld te kunnen verdienen.

In mijn klacht ondervind ik er zelfs hinder van. Ik heb een pakket uit Amerika besteld, met een computeronderdeel erin. Al snel kreeg ik mijn USPS link en keek dagelijks even naar de tracking site. Ik was aangenaam verrast dat het pakketje al eerder dan ik dacht in Nederland lag. Nu moet het toch zo bij mij zijn, zou het? Nee dus. Ik houd mijn hart vast, want een eerdere zending heeft er maar liefst 2 maanden over gedaan. Nu al zijn we op het punt dat het PostNL traject langer duurt dan het hele USPS traject, maar wat gebeurt er eigenlijk met dat pakketje? Niets.

Het ligt inmiddels al 8 dagen vast op Schiphol. 8 Dagen te lang, als het aan mij ligt. Ik heb met de Douane en PostNL al meerdere telefoongesprekken gehad, maar ze spelen ping pong spelletjes met de klant. De douane stuurt me naar PostNL, en die staan al met het estafette stokje klaar om me weer naar de Douane te sturen… en u raad het al? Die sturen me weer terug.

Iemand bij PostNL had het erover dat de Douane een pakketje 30 werkdagen vast mag houden. Dan heeft het pakketje in het ergste geval dus nog ‘maar’ 8 van de 42 dagen vastgezeten. Om de feestdagen nog maar niet mee te rekenen. Het zijn immers werkdagen en geen kalenderdagen, weet u nog?

Trouwens, aangezien dit een express zending betreft, hoe lang duurt een niet-express zending er dan over? 2 Jaar misschien?

Mijn klacht is dat deze inklaring (al) veel te lang duurt. Als dit een paascadeautje zou betreffen, dan moet ik spijtig tot de conclusie komen dat de paashaas windeieren heeft verstopt.

PostNL, bij deze vraag ik u vriendelijk edoch dringend om het inklarings systeem wat meer te optimaliseren. Uw Amerikaanse concurrent heeft u wat dat betreft al ingehaald. Ik spreek niet alleen namens mijzelf, maar ook voor de vele andere mensen die met dit probleem te maken hebben of ermee te maken hebben gehad.

Als u de desbetreffende medewerker in het distributiecentrum op Schiphol opdracht geeft om mijn pakket uit het depot te vissen, de inklaring af te handelen en het pakketje op de vracht te gooien richting haar eindbestemming, ben ik al tevreden. Dat is niet veel, toch? Ik zou zeggen: doen, hebt u weer iemand bij gemaakt.

7 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over PostNL

7 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van

7 jaren geleden - Het spijt ons dat wij bovenstaande reactie hebben aangetroffen op deze website. Wij nemen klachten zeer serieus en wij willen graag weten of wij iets voor u kunnen betekenen. Wilt u met ons contact opnemen via Twitter @PostNL, Facebook.com/PostNL of kijk op onze website www.postnl.nl. Hier vindt u ook de overige contactgegevens van onze klantenservice.Met vriendelijke groet,PostNL Webcare

7 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over PostNL nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Woestijnvis