Klacht: koffer

op 25 augustus 2016 over Easyjet in de categorie Vliegmaatschappij

Goedendag,

Graag dien ik een klacht over Easyjet. Op vrijdag 12 augustus en maandag 15 augustus heb ik gevlogen met Easyjet. Alvorens werd aangegeven dat ik mijn kofferhandbagage bij mij kon houden in het vliegtuig. Echter, bij aankomst op Schiphol werd aangeven door een medewerker van Easyjet dat er geen ruimte meer was in het vliegtuig en dat mijn kofferhandbagage in de laadruimte van het vliegtuig geplaatst zal worden. Op dat moment heb ik expliciet gevraagd of ze niet met mijn bagage konden gooien/smijten. Hierop werd geantwoord door de medewerker van Easyjet dat zij hiervoor zorg zullen dragen. Eenmaal aangekomen in Londen trof ik mijn koffer aan met schade. Veelal vlekken welke ik er niet uit kon poetsen. Verder was mijn handbagagekoffer hier en daar beschadigt. Ook op de terugweg van Londen naar Amsterdam trof ik mijn koffer aan met schade. Ik ben van mening dat men wel moet weten dat dit soort handbagage eigenlijk niet bestemd is om te vervoeren in de laadruimte en dat zij voorzichtig om moeten gaan met andermans eigendommen. Overigens heb ik al een klacht ingediend bij hen, maar hier tot op heden (nog) geen reactie mogen ontvangen. Ik vind dit uitermate onprofessioneel. Ook werd er op de heenweg niet moeilijk gedaan om mijn handtas, maar op de terugweg moest ik deze maar zien te proppen in mijn handbagagekoffer. Beetje jammer dit, prima dat er regels zijn, maar ga dan niet de ene keer iets goedkeuren en de andere keer moeilijk doen.

Indien Easyjet mij een vergoeding biedt voor de geleden schade aan mijn koffer.

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Easyjet

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Easyjet nog niet in behandeling is genomen.

Reactie van de melder van de klacht E Sev

10 maanden geleden - EasyJet is krachtens artikel 17 lid 2 van het verdrag van Montréal aansprakelijk! Ik snap niet hoe zij mijn klacht niet in behandeling nemen!

Reactie van de melder van de klacht E Sev

10 maanden geleden - Op de website staat dat de benadeelde binnen een week de klacht moet indienen. Echter, op grond van art. 35 van het verdrag van Montréal is dit 2 jaar!!! Artikel 35. Termijn voor vorderingen tot schadevergoeding 1. De rechtsvordering tot schadevergoeding moet, op straffe van verval, worden ingesteld binnen een termijn van twee jaar te rekenen van de aankomst ter bestemming, of van de dag waarop het luchtvaartuig had moeten aankomen, of van de onderbreking van het vervoer. 2. De wijze van de berekening van de termijn wordt beheerst door de wet van de rechter voor wie de vordering is aanhangig gemaakt.

Alle klachten die gemeld zijn door E Sev