Klacht: Koelkast tot tweemaal toe niet geleverd

op 05 augustus 2020 over Coolblue in de categorie Internetshops - Elektronica

Hoi Coolblue,

Wij zijn klant bij jullie en zeer ontevreden. Wij nemen een witgoed abonnement af voor het gebruik van een koelkast. Dat hebben wij enkele maanden geleden genomen. Helaas moesten wij afgelopen week met spoed verhuizen en moest de koelkast naar een nieuw appartement. Ik belde jullie op met het verzoek om ons adres te wijzigen. Hierbij boden jullie aan dat wij gebruik konden maken van jullie verhuisservice. Daar werden we wel enthousiast van, zij het met enige scepsis jegens de belofte dat de koelkast de volgende dag al op het nieuwe adres afgeleverd kon worden. Desondanks vertrouwde we op de belofte van je collega en gingen we op het aanbod in.

Vrijdag wordt de koelkast opgehaald dit gebeurde een uur eerder dan afgesproken. Maar goed… Gelukkig was onze huisgenoot thuis. De volgende dag op zaterdag zou hij gebracht worden op ons nieuwe adres. Helaas kregen we geen bevestiging met een bezorgmoment. ‘Helaas onze collega heeft een fout gemaakt bij het inplannen en geen juiste “expiry date” in het systeem gezet. En helaas is het erg druk op het moment we zullen pas dinsdag kunnen gaan leveren’.

Okay dat is zuur maar we dealen er op een of andere manier wel mee. Het maakt het wel lastig aangezien we medicijnen in de koelkast moeten bewaren en nu tweemaal-daags op een neer moeten om koelelementen te halen bij een kennis.

Nu was het gisteren dinsdag en wordt er tot onze verbazing weer geen koelkast bezorgd. Met de nodige weemoed kijken we naar het weerbericht van de komende dagen. Dat gaat wat worden met temperaturen tot 35 graden zonder koelkast. Ik hang weer zo’n 30 minuten in de wacht eer ik een medewerker van CoolBlue aan de telefoon krijg. ‘Er lijkt inderdaad weer iets in het systeem mis te gaan waardoor de levering weer niet ingepland is, ons excuus voor het ongemak. We gaan de situatie doorgeven aan de afdeling backoffice en die nemen binnen 48 uur contact met u op’.

Ik krijg vervolgens gelukkig binnen afzienbare tijd een reactie per email:

‘Helaas is er door een interne storing een probleem ontstaan met jouw bestelling. De bestelling kon als het ware niet ingepakt worden, waardoor het product nog niet verzonden is.

Dit heb ik momenteel opgelost door een nieuwe bestelling te plaatsen. Als het goed is verhelpt dit de storing en gaat jouw product binnenkort de deur uit. De levering van jouw nieuwe bestelling met ordernummer: XXXXXXXXX wordt helaas pas komende zaterdag geleverd. Op het moment van schrijven hebben wij niet eerder bezorgcapaciteit in de omgeving Amersfoort. Door het lekkere weer van de komende dagen is het extra druk met de levering van grote producten, zoals koelkasten en airconditioners.

Vanwege de ongemakken en de vertraagde levering wil ik je graag een tegemoetkoming aanbieden in de vorm van een cadeaubon ter waarde van 35,- euro. ’

Naar aanleiding hiervan heb ik direct de klantenservice gebeld en laten weten dat dit dus absoluut geen optie is. Niet alleen moeten we dus de rest van deze hittegolf zonder koelkast zien te overleven. We worden niet eens gecompenseerd in alle kosten die we nu maken door het overstuur gaan van onze koelkast inhoud inclusief dure medicijnen, of op zijn minst het crediteren van de abonnementskosten gedurende de periode dat we zonder koelkast zitten. Wel krijgen een cadeaubon om in de webshop van coolblue meer spullen te kopen.

Ik heb aangegeven dat ik woensdag 5 augustus(vandaag inmiddels) de koelkast binnen moet hebben en dat ik anders het abonnement wil beëindigen opdat ik elders wel een koelkast kan kopen die direct leverbaar is. De medewerker van Cooblue gaf hierbij aan opzeggen dan inderdaad op zijn plaats zou zijn en dat we uiterlijk woensdagochtend gebeld worden met de mededeling of levering wel of niet zou gaan lukken.

Helaas geen telefoontje gekregen. Dus zelf gebeld. Net al met al 40 minuten aan de telefoon gehangen met een van jullie collega’s. Het antwoord is dat we zowel niet mogen opzeggen wegens het nog niet verstreken contractperiode en dat verdere compensatie ook niet gaat lukken. Een cadeaubon van 35 euro en nog een halve week wachten op een koelkast…. Aangenomen dat er niet weer een foutje in het systeem zit…

Ik ben het helemaal beu.

Rowan Bloemhof Ben Haalboom

Als wij ons contract mogen opzeggen zodat we elders een koelkast kunnen kopen en zo de komende warme dagen kunnen overleven.

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Coolblue

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Coolblue nog niet in behandeling is genomen.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Coolblue in behandeling genomen

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Coolblue een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Coolblue

Heeft op 10 augustus 2020 om 19:45 geantwoord

Beste Auke,

Bedankt voor het schrijven van jouw review op klacht.nl. Het spijt ons dat wij niet eerder op jouw review hebben gereageerd. Wij doen ons best om te reageren op alle geplaatste reviews op verschillende reviewwebsites. Gelukkig is jouw bericht nu aan de beurt!

Wat een ontzettend vervelende situatie. Wij kijken graag met je mee, helaas bevat jouw review geen enkele referentie die wijst naar een order of reparatie van Coolblue.

Ons advies is om contact op te nemen met onze klantenservice.

Coolblue

Alle klachten die gemeld zijn door auke