Klacht: Koelkast NIET geleverd, WEL betaald

Chris Tegelaar op 26 juli 2021 over Coolblue in de categorie Internetshops - Elektronica

Op zaterdag begaf onze koelkast het. Daarom bij Coolblue gekeken naar een nieuwe: zij konden zondag leveren. En dat was natuurlijk heel fijn.
Achteraf betalen kan niet, dus betaalde ik het netjes vooraf. Een dag later zou de koelkast er immers toch zijn.

Op zondag zou de koelkast komen tussen 17.00-18.00. Je kan het heel makkelijk volgen via een traceerlink, en ik zag al snel dat het iets later werd: 17.50-18.50. Om 19.40 was er nog niemand dus heb ik gebeld met Coolblue. Daar gaf de medewerkster aan dat hij tot 22.00 nog kon komen. Maar je verwacht het al: ook om 22.00 uur geen Coolblue. De traceerlink liet nog steeds zien: levering tussen 17.50-18.50. Hier was vooral sprake van onbegrip. Later komen of zelfs een dag later komen is niet erg. Maar het gebrek aan goede communicatie wel. En bovendien ben ik dit niet gewend van Coolblue. Maar het werd nog erger.

Want op maandag belde ik weer met de klantenservice en zij gaven aan dat ze niet wisten waar de koelkast was. Ik moest er in ieder geval niet op rekenen dat deze vandaag nog zou komen. Het zou doorgestuurd worden naar de juiste afdeling en zij zouden uit gaan zoeken waar het mis was gegaan.
Aangezien wij nog steeds zonder koelkast zaten, gaf ik aan dan te willen annuleren en mijn geld terug te willen zodat ik ergens anders kon bestellen. Tot mijn verbazing was dit niet mogelijk. Eerst moest alles uitgezocht worden. En er kon geen artikel terugbetaald worden als deze de status ‘open’ had. Het onbegrip van de avond ervoor maakte plaats voor frustratie en woede.

De bijna EUR 700,- die we voor de koelkast hebben betaald, kunnen we nog wel even missen, maar de gang van zaken en vooral de gebrekkige en incorrecte communicatie zijn voor ons onacceptabel.

Coolblue geeft aan alles voor haar klanten te doen en daar heel ver in te gaan. Dat zijn hele mooie woorden, maar in de praktijk komt hier vrijwel niets van terecht in dit geval. Er is geen koelkast, ik ben voorlopig bijna EUR 700,- armer en een hoop frustratie rijker. Bovendien heeft het wachten op zondagavond en de tijd die je kwijt bent door het bellen met de klantenservices en het versturen van e-mail naar Coolblue al erg veel tijd in beslag genomen.

Ooit was Coolblue volgens mij een bedrijf dat ECHT alles deed voor haar klanten. Maar de laatste tijd lijkt dit steeds minder en minder te worden. Dit hoorde ik af en toe om me heen, maar inmiddels ben ik er zelf ook getuige van. Waardeloos.

Ik wil graag dat Coolblue deze klacht serieus neemt, haar dienstverlening, niet alleen voor mij maar ook voor andere klanten, verbeterd.
Het is prima om mooie marketingkreten te roepen zoals \'Alles voor een glimlach\' en \'bezorghelden\', maar zorg eerst dat je je basis goed voor mekaar hebt.

Ik verwacht dat Coolblue verder persoonlijk contact met mij opneemt voor het bespreken van de oplossing. En dat ze daar niet drie dagen mee wachten.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Coolblue over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Coolblue in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Coolblue een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Coolblue

Heeft op 07 september 2021 om 15:02 geantwoord

Beste Chris,

Beste

Bedankt voor het schrijven van jouw review op klacht.nl. Het spijt ons dat wij niet eerder op jouw review hebben gereageerd. Wij doen ons best om te reageren op alle geplaatste reviews op verschillende reviewwebsites. Gelukkig is jouw bericht nu aan de beurt!

Wat ontzettend vervelend dat het net even anders loopt dan verwacht. Wij begrijpen dat je baalt, dat doen wij ook.

Jouw feedback maken wij bespreekbaar binnen Coolblue om herhaling te voorkomen. Ons excuus voor het ongemak.

Met vriendelijke groet, Coolblue

Alle klachten die gemeld zijn door Chris Tegelaar