Klacht: Bevroren rekening niet vrij geven

Ighb op 26 mei 2019 over KNAB BANK in de categorie Banken

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Nadat er beslag is gelegd op mijn bankrekening. Voor een bedrag van 583 euro. Heb ik zelf contact op genomen met Knab dit aangezien ik geen email , brief of rechterlijk exploot heb ontvangen waarover dit beslag ging. Na meerdere malen van het kastje naar de muur te zijn gestuurd tussen de gerechtsdeurwaarder en de Knab kreeg ik volgende antwoord. Voor beslag legging van de bank rekening staat volgens de deurwaarder een Wettelijke termijn van 4 weken dit proces kan echter versneld worden door enkel de bank. Hiervan heb ik ter bevestiging een schrijven gevraagd. Ook van de Knab heb ik meerdere berichten zowel chat als mail waar in staat dat volgens hun zeggen het wettelijk termijn na vier weken is en het alleen door de deurwaarder versneld kan worden. Na meerdere malen om versnelde afhandeling te hebben gevraagd en bewust goedkeuring voor overdracht van mijn geld te hebben gegeven weigert de Knab bank mijn te veel bevroren geld rond de 900 euro terug te geven. Als reden heeft de bank hier voor dat ze een kleine bank zijn en het risico niet kunnen lopen.het lijkt mij echter sterk dat de bank risico loopt door mij mijn eigen geld terug te geven en de beslag af te lossen. Helaas is de bank niet erg menselijk als ik hun uitleg dat ik van dat te veel bevroren geld moet eten en naar mijn werk moet. Het antwoord op deze schrijnende situatie is echter : wij houden ons aan het wettelijke termijn van na 4 weken. Waarop mijn antwoord was hoe ik dit in godsnaam moet overleven 4 weken lang niet eten. Ze zijn echter op de hoogte dat ze mij op dit moment het weekend insturen zonder eten en geld. Ik heb drie verschillende banken in Nederland navraag gedaan het blijkt echter een paar menselijke handelingen te zijn om mijn te veel in beslag genomen bedrag terug te geven. Helemaal nu bevestigd is dat zij op de hoogte zijn van het bedrag. Omdat ik het uitzicht heb 4 weken niet te eten heb ik bijna alle instanties gebeld die er in Nederland bestaan mens recht , discriminatie, politie , WMO , voedselbank. Alle personen vinden de situatie onmenselijk maat helaas is er niemand die mij vier weken aan eten kan helpen. Om hoop dat mensen in Nederland hiervan op de hoogte worden gesteld want zoals waarschijnlijk te begrijpen zijn ze mij straks kwijt als klant aangezien het bekend staat als een. Bank die er voor de mensen is maar onder tussen de mensen gewoon letterlijk laat verhongeren. Omdat zij blijkbaar een andere wet hanteren dan de gerechtsdeurwaarder.

Gewenste Oplossing:

Als ik mijn teveel in beslag genomen geld zo spoedig mogelijk tot mijn beschikking krijg zodat ik kan eten en benzine kan halen voor mijn werk aangezien de situatie anders niet meer te overzien is

Alle klachten die gemeld zijn door