Klacht: KLM betaalde stoelen werden andere door toestelwisseling.

op 24 maart 2013 over KLM in de categorie Vliegmaatschappij

Wij besloten in Januari na voor het eerst met Arkefly comfortclass gevlogen te hebben naar Curaçao, voortaan toch weer met de oude vertrouwde en altijd goed geregelde KLM te vliegen. Bij Arkefly komt het vaak voor dat je de gereserveerde stoelen niet krijgt( wel krijg je dan je extra betaalde geld terug) .Nog in overweging nemend qua gunstiger vertrektijd voor de terugreis of wij toch niet voor Emirates zouden kiezen, besloten wij op 7 maart met de KLM naar Dubai te vliegen. De prijzen voor de vliegtickets scheelde een euro dus dat maakte geen verschil.
Wij boekten online en besloten meer te betalen om 2 stoelen naast elkaar met extra veel beenruimte en niemand voor ons te hebben, 220, euro extra wel te verstaan.
Wij hadden meerde redenen om die stoelen te boeken, ten 1ste om gezondheidsredenen mijn partner heeft sinds vorig jaar door een ongeval eenTossy 3, dit is een volledig afgebroken sleutelbeen van het schouderdak die daardoor om hoog staat, zelf had ik een operatie aan mijn elleboog gehad, nu konden wij dus zo zitten met zn 2 en de minste last en wisselen wanneer we dat wilden zonder een ander tot last te zijn. We zouden om 12 uur s’ nachts aankomen op 7 maart, ik ben 8 maart jarig, en we hadden verwacht dan toch nog wel uitgerust bij ons hotel aan te komen en een goed begin van onze vakantie te hebben.
Het was de vlucht KLM 427, vol enthousiasme stapten we het vliegtuig in maar wat schepte mijn verbazing, de stoelen klopte helemaal niet met de plattegrond van internet toen ik boekte. Nadat ik een stewardess had geïnformeerd dat er iets fout was, zei zij dat het een ander toestel was geworden.
Ik gaf aan wel 220 euro extra betaald te hebben voor die stoelen, en onze medische redenen, er was geen andere optie dan maar te gaan zitten waar in dit toestel rij 10A en 10B was geplaatst, dus in een rij van 3 personen mijn partner in het midden en ik tegen het raam geplaatst en nog iemand op het eind van de rij, en 3 rijen met mensen voor ons. Heel fijn ( kan het de mensen niet kwalijk nemen) zaten er ook nog mensen voor ons die meteen hun stoel volledig naar achter lieten voor de rest van de vlucht, terwijl zij zelf over het tafeltje heen gebogen gingen zitten lezen. Helemaal gestressed met pijnlijke, vermoeide en stijve spieren, gewrichten kwamen wij op de luchthaven van Dubai aan.
Bij de uitgang van het vliegtuig vroeg ik netjes aan het personeel( wat verder ook niet
zoveel aan de situatie kon doen, aangezien het vliegtuig volledig volgeboekt zat en zij niets van de wisseling wisten) of ik iets kon indienen om de KLM op de hoogte te stellen en iets van mijn betaling terug kon krijgen voor de niet geleverde service?
Zij wisten het niet echt, dachten via internet te proberen!
Aangezien ik niet de enige was die niet de geboekte en betaalde stoelen kreeg, er stond nog een meneer achter mij met dezelfde klacht, verbaasd het mij dat daar geen protocollen voor zijn of het personeel mij meer kon vertellen. Nu is het zo van jammer en pech hebben, je vlucht verknalt, je vakantie en verjaardag daardoor minder leuk begonnen, je geld betaald voor niets en je weet ook niet waar je terecht moet met je klacht.

Wij zijn zeer teleurgesteld door de KLM en zoeken voortaan naar een andere maatschappij, dat een Arkefly beginner op de markt toestellen om de haverklap wisselt is tot daar aan toe, maar die passagiers krijgen zonder veel moeite hun geld terug. Wij mogen het zelf uitzoeken. Zeer zeer teleurgesteld, aan het personeel kan het niet liggen want die zijn altijd zeer vriendelijk en welwillend. Dit heeft met klantenservice te maken en communicatie.

Gaarne terug betaling van het bedrag 220 euro voor de heenreis, wij hebben de boardingpassen bewaard en het schriftelijk bewijs van betaling uitgeprint op aanraden van het personeel van het vliegtuig.

7 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over KLM

7 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over KLM nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Labradoodle Hans