Mijn Klacht:
Mijn dochter heeft op 28-4 een tweetal jurken besteld. Bij de bestelling was een factuur gevoegd. Echter 1 jurk werd retour gestuurd. Vervolgens is er gemaild op 23 mei 2013 naar Klarna met het verzoek om een nieuwe factuur op te sturen voor de jurk die werd gehouden. Er werd door Karna terug gemaild dat er men wachtte op de retour bevestiging. Er kwam echter geen nieuwe factuur terwijl 1 jurk al reeds was geretourneerd.
Vervolgens komt er een mail (11 juni 2013) van Klarna waarin ze verzoeken om de om retourkosten van 5 Euro te betalen. Deze factuur is toen meteen betaald. Nog steeds werd geen nieuwe factuur toegestuurd van de behouden jurk.
Vervolgens komt er een een 2e aanmaning binnen op 3 september 2013 om de jurk te betalen en € 13,50 aanmaningskosten en dit terwijl er nimmer een nieuwe factuur was toegestuurd en zelfs geen 1e aanmaning was gestuurd.
Dan komt er een incassovordering op 21 september 2013 binnen, welke gedateerd was op 17 september, om binnen 3 dagen het bedrag te betalen van de jurk inclusief €13,50 aanmaningskosten en €26,50 incassokosten.
Echter nog steeds was geen factuur ontvangen van betreffende jurk.
Hierop telefonisch contact gelegd Klarna, die je weer door verwees naar Segoria. Kennelijk zijn beide bedrijfjes met elkaar verweven want het klantenservice nummer is nagenoeg hetzelfde.
Het gesprek met medewerker van Segoria verliep niet soepel. Zich verschuilen zich achter computergegevens en laten je niet uit praten. Verder niet open staan voor uitleg en argumenten hoe correspondentie in eerder stadium met Klarna was verlopen. Men bood nog wel aan om de aanmaningskosten kwijt te schelden en op die manier tegemoet te komen. De incassokosten bleven wel staan, als ik er niet mee eens was moest er maar een klacht worden gedaan.
Kortom, een slechte ervaring met Klarna opgedaan. Een slechte service, maar als op betalen aankomt weten ze je wel te vinden. Mijn dochter wil de jurk gewoon betalen met inbegrip van de verzendkosten, echter kom dan wel afspraken na en stuur een factuur toe met de benodigde gegevens. Kom vervolgens niet met aanmaningen met absurde verhogingen aanzetten en aangeven dat men niets weet van eerdere afspraken ( onderlinge mailing en telefonisch contact met Karna)
Op internet geraadpleegd op het bedrijf Klarna en tot mijn verbazing zag ik dat er veel soortgelijke klachten zijn over betreffende bedrijf. Ik zal dit zeker nader gaan uitzoeken.
Gewenste Oplossing:
Betaling van de jurk van € 62,95 (prijs jurk en factuurkosten),
Geen betaling aanmaningskosten en incassokosten.
