Klacht: Klantvriendelijkheid

Keetje2996 op 07 mei 2022 over Nike in de categorie Sportmerken

Op 24 april nam ik deel aan de 10 miles in Antwerpen. Bij het naar huis gaan ging ik de Nike Store binnen op de Meir in Antwerpen. Ik zag daar een mooie schoen die ik van een vriendelijke verkoopster mocht passen. Maat 38 was te klein. Ze gaf me een 38,5. Die paste prima. Terwijl ik mijn eigen schoenen terug aandeed, ging zij mijn schoenen al aan de kassa zetten. Ik rekende af en ging met de trein naar huis (ik woon niet in de buurt van Antwerpen). Thuisgekomen zag ik dat ze mij de 38 ipv de 38,5 hadden meegegeven. Dat was even balen, gezien ik helemaal niet vaak in Antwerpen kom en een omruiling me dus een nieuw treinticket en heel wat tijd zou kosten. Maar goed, fouten gebeuren. Gewoon een spijtig voorval. De dag nadien contacteerde ik de Nike Store. Ik wou hen vragen om de 38,5 aan de kant te houden voor me, zodat ik niet nog eens voor niets naar Antwerpen zou moeten. Een ganse maandag probeerde ik de Nike Store te bereiken. Zonder resultaat. Via een website kreeg ik uiteindelijk een chat te pakken. Na 20 minuten, en het moeten doorgeven van heel wat codes en een winkelnummer en dergelijke was het antwoord: ‘Sorry, ik kan je toch niet helpen. Je gaat dit moeten regelen in de Nike Store’. In mijn plaats contact opnemen met de Nike Store kon blijkbaar niet. De volgende dag, dinsdag, hetzelfde verhaal. Een hele dag trachtte ik de Nike Store te bereiken, zonder resultaat. Uiteindelijk zocht ik via google op welke winkel op de Meir naast de Nike Store was gevestigd. Dat was de Ken Shoe. De verkoopster van de Ken Shoe is dan met haar gsm al telefonerend met mij tot in de Nike Store gegaan. Eindelijk kreeg ik iemand te pakken. Opnieuw legde ik heel mijn verhaal uit. Na me eerst nog te hebben willen afwimpelen (kan je het op mail zetten), me te hebben beloofd me direct terug op te bellen (wat niet gebeurde) kreeg ik uiteindelijk de Store Manager aan de lijn. Na weer mijn hele verhaal te hebben gedaan kon hij me na 10 min bevestigen dat 38,5 er nog was. Oef! Ik zei hem dat ik het volledig begreep dat er een fout was gemaakt, maar dat ik het wel fijn zou vinden als er een rechtzetting kon gebeuren bijvoorbeeld door me de schoenen toe te zenden. Zo hoefde ik niet terug naar Antwerpen. Dat kon niet. Ook een kortingsbon, procent op volgende aankoop, … Het kon allemaal niet. Het weinige begrip, de klantvriendelijkheid die er in het begin wel was maar nadien omsloeg, maken dat ik uiteindelijk mijn verhaal hier deel. Er werd mij letterlijk gezegd: ’99 procent van onze klanten zijn tevreden; over die 1 procent die niet tevreden is, maken wij ons geen zorgen’. En zo werden er nog enkele uitspraken gedaan. De reden dat zij telefonisch niet bereikbaar waren was omdat ze hun telefoon hadden uitgetrokken. Ze kregen te veel telefoontjes van jongeren met grapjes als ‘verkopen jullie ook adidas’ dat ze dus niet meer telefonisch bereikbaar zijn. Nochtans staat én op hun kassaticket én op de website het telefoonnummer. Hoe je hen dan moet bereiken? Ik zou het niet weten. Hiermee laat ik het achter me. Ik heb ondertussen mijn 38,5, heb daarvoor opnieuw een treinticket gekocht, plaats gemaakt in mijn agenda, maar op zich neem ik dàt er nog allemaal bij. De aanpak van Nike is wat mij echt tegensteekt. Dat moest even van mijn hart…

Aanvankelijk wou ik graag dat ze mij de schoenen zouden opsturen of me een korting zouden geven bij een volgende aankoop. Aangezien dat nu niet meer van toepassing is, zou ik gewoon al tevreden zijn als de Store Manager van de Nike Store in Antwerpen, die waarschijnlijk heel bekwaam is in het uitbaten van een winkel, ook wat beter leert omgaan met klanten. En verder deed het me al deugd dit even van me af te schrijven. Ik voel me als klant zeer ongewaardeerd en met mijn rug tegen de muur gezet. Ik blijf achter als een ontevreden klant. Meer dan het melden kan ik niet doen.

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Nike

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Nike nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Keetje2996