Klacht: Klantvriendelijk

op 07 juni 2016 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

12.47 uur bus 295 richting Schoonhoven
Bij IJsselstein binnenstad stopte de bus niet, ik druk gelijk op de knop en vraag de chauffeur of ik alsnog even uit mag stappen, waarop de chauffeur zegt:
‘Nee, want hier is geen halte!’
Waarop ik antwoord: ‘ maar de bus stopt hier altijd’
De chauffeur antwoord daarop: ‘ ik ben op tijd en er is niet gedrukt en er stonden geen mensen bij de halte!’
Ik vraag waar ik er dan uitkan en hij antwoord: ‘ op de industrieweg in Lopik’
Ik vind dit niet echt klantvriendelijk, de man was ook erg sjagrijnig en kortaf, in ieder geval geen visitekaartje voor klantvriendelijkheid.
Ik begrijp dat de bus niet overal zomaar kan stoppen maar hij stopte toch voor het busstoplicht, het was dus een kleine moeite om even de deur te openen en mij eruit te laten ( er zou ook geen onveilige situatie door ontstaan en het zou ook geen vertraging opleveren)

als er klantvriendelijke, vrolijke chauffeurs op de bus zitten

9 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

9 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 07 juni 2016 om 18:15 geantwoord

Beste Rosalien,

Niet leuk om te lezen dat je niet tevreden bent over 1 van onze chauffeurs. Ik kan me voorstellen dat je hiervan baalt.

Ik zal je klacht over het gedrag van onze chauffeur intern doorgeven aan de vestiging waar het verder wordt uitgezocht en wordt besproken met de chauffeur. Wij passen altijd hoor en wederhoor toe met onze chauffeurs.

Het is echter wel zo dat een chauffeur voor een verkeerslicht geen reizigers in- en uit mag laten stappen het maakt niet uit of dit wel of geen onveilige situatie oplevert.Onze chauffeurs mogen alleen reizigers bij officiële haltes in- en uit laten stappen.

Excuses voor het ervaren ongemak van vanmiddag!

^LH
Arriva webcareteam