Klacht: Klantonvriendelijkheid

op 05 september 2018 over IKEA in de categorie Woonwarenhuizen

Met mijn baby van 7 maanden ging ik gisteren (dinsdag) naar Ikea Zwolle. Dat is een hele onderneming, spullen inladen, 20 minuten heen rijden, 20 minuten terugrijden dan nog de winkel in en hopen dat de kleine het volhoudt. Maar ik had Een kinderstoel nodig, dus ik was vastbesloten te gaan. Met een kinderwagen is het geen doen om de hele winkel een winkelwagen mee te nemen, dus ik koos voor de gele Ikea tas, daar paste de kinderstoel net in. Bij de kassa aangekomen komt een Ikea werknemer naar me toe en ze zegt:’die tas mag je niet meenemen hoor’. Ik zeg dat ik niet weet hoe ik de kinderstoel anders naar de auto kan krijgen met de kinderwagen (en de kleine die ondertussen moe is geworden en begint te jengelen) en vraag of ik de tas mee mag nemen als ik het daarna weer terug breng. Mevrouw antwoordt dat dit écht niet kan en dat ik dan maar terug moet lopen om een winkelwagen te pakken. Zonder kinderwagen kon ik weer op huis aan. Ik vind dit van een winkel die pretendeert kindvriendelijk te zijn behoorlijk teleurstellend.

“Daar gaan wij nooit meer heen” zei mijn man toen ik hem het bovenstaande verhaal vertelde. Hij vindt dat ik dit verhaal op social media moet delen. Ik ben geen wraakzuchtig persoon, dus dat ga ik niet doen. Maar u zult vast begrijpen dat de drempel om met een kleine baby naar de Ikea toe te gaan, nu nog groter is geworden.

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over IKEA

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over IKEA nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Jaline85