Klacht: Klantonvriendelijke bejegening door chauffeur op lijn 400.

op 04 oktober 2016 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Gisteren na een bezoek aan de 3-0ktober-viering in Leiden zijn mijn vrouw en ik in de bus gestapt via de midden-ingang. Hierop maakte de chauffeur ons er op attent dat dat niet is toegestaan. Maar we hadden inmiddels ingecheckt. Mijn vrouw reageerde hierop met excuses. En dat wij voor het eerst gebruikte van R-net. Tot nu toe gebruiken wij de OV-chipkaart alleen voor de randstad-railvervoer naar Den haag. Hierop meende de chauffeur ten overstaan van een volle bus ons te betichten van A-sociaal gedrag. Tot 2-keer toe. Ook nog eens aangevend dat mijn vrouw onlangs een knie-operatie heeft ondergaan, sneerde hij nog dat zij niet invalide was. Ik had namelijk daar de chauffeur nog als argument aan gerefereerd. Dit had ik genoemd omdat ik bij het stoppen van de bus in een flits meende gezien te hebben dat invaliden wel van de midden-ingang gebruik mogen maken, Bij het instappen hebben wij eerst alle uitstappende personen, zoals het hoort, voor laten gaan. Om vervolgens zonder de klant te kennen hem/haar van a-sociaal gedrag te betichten, getuigt van onvoldoende mensenkennis. Een cursus klantvriendelijkheid zou aan deze chauffeur wel besteed zijn.

Wanneer de klacht opgepakt wordt en alle chauffeurs als voorbeeld hoe het niet moet, in een werkoverleg voorgelegd krijgen.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Bericht van Arriva

1 maand geleden - Beste, Niet leuk om te lezen dat een chauffeur van ons op een niet vriendelijke wijze heeft aangegeven dat het niet is toegestaan om via de midden-ingang in te stappen. Ik kan me voorstellen dat jullie flink geschrokken zijn. Om je klacht intern door te kunnen geven in de regio zou ik graag nog willen weten hoe laat dit is voorgevallen en bij welke halte. Zodra ik deze informatie heb ontvangen geef ik je klacht intern door aan de desbetreffende vestiging zodat het met de chauffeur besproken kan worden. Met vriendelijke groet, ^LH Arriva Webcareteam

Arriva

Heeft op 12 oktober 2016 om 06:44 geantwoord

Gevraagde informatie ontbreekt vooralsnog. Klacht wordt daarom afgesloten.

^DK

Alle klachten die gemeld zijn door Buspassagier