Klacht: Klantenservice niet klantgericht + pakketje kwijt

op 22 augustus 2017 over HEMA in de categorie Warenhuizen

Een week geleden (dinsdag 15-8) heb ik o.a. een aantal babykleertjes besteld via hema.nl. De bestelling is verzonden via DHL, maar helaas, de dag erna werd geen pakketje bezorgd. Uit een telefoontje naar DHL bleek, dat er iets niet goed was gegaan met het label en ik moest contact opnemen met de verzender. De medewerker van de klantenservice bij de HEMA was nogal onverschillig en dacht dat het allemaal wel automatisch opgelost zou worden en dat de bezorging vanzelf opnieuw ingepland zou worden. Dat gebeurde niet…
Vrijdag nogmaals contact opgenomen met de HEMA klantenservice: andere medewerker, zelfde onverschilligheid, maar met deze medewerker heb ik wel de afspraak gemaakt, dat ze contact met me op zou nemen als ze het had uitgezocht.
Helaas hoorde ik niets…
Maandag weer gebeld. Wederom een onverschillige medewerker aan de lijn (ze lijken allemaal bang werk op te pakken waar wellicht al een collega mee bezig is geweest). Na enig aandringen ging zij toch kijken wat er aan de hand zou kunnen zijn en zij kwam terug met de mededeling dat het pakketje kwijt was. Ik vroeg me direct af, waarom één van de vorige medewerkers me dat dan nog niet had gemeld. Als ik niet had gebeld, had ik niks meer gehoord? En dat terwijl de goederen al wel betaald zijn.
Op mijn vraag of ze dan er voor kon zorgen, dat er heel snel een nieuw pakketje verstuurd kon worden, kreeg ik de mededeling dat niet alles meer op voorraad was. Toen werd ik echt boos! Als tijdens het eerste contact al duidelijk was geworden, dat het pakketje kwijt was, was misschien wel alles nog op voorraad geweest.
De medewerker stelde voor om dat wat wel op voorraad was alsnog op te sturen, maar daar had ik geen behoefte meer aan (een half setje babykleertjes, daar heb je niet zo veel aan…). Afgesproken is, dat het geld wordt teruggestort. En dit kan 15 dagen duren.

Hoewel ik vermoed, dat de fout in dit proces bij DHL ligt, vind ik de service van HEMA waardeloos. Dit ben ik niet zo gewend van de HEMA.

De medewerkers hebben een cursus klantvriendelijkheid nodig. Klant is koning, is mij altijd geleerd, maar niet bij de HEMA klantenservice.

Een excuus is op zijn plaats.

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over HEMA

4 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over HEMA nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door cjonker