Klacht: Klantenservice ING geeft niet thuis (maar de incassoafdeling functioneert wél prima!)

op 29 mei 2017 over ING in de categorie Banken

Ik heb bij ING twee (identieke) betaalrekeningen. Voor beide rekeningen ontvang ik géén papieren afschriften. Volgens de website van de ING betaal ik voor zo’n rekening 4,35 euro per kwartaal. Voor een van de beide rekeningen wordt dit bedrag ook keurig periodiek in rekening gebracht. Voor de tweede rekening houdt ING echter 5,90 euro per kwartaal in EN IK WEET NIET WAAROM.
Ik heb de ING gebeld, maar omdat het (blijkbaar) ‘geen algemene vraag’ is, moet ik met mijn vraag in persoon naar een ING-kantoor. Dat kost me met de bus heen en terug vijf euro! Ik heb de vraag inmiddels ook al drie keer (op 16 april, 1 mei en 11 mei) per mail gesteld, maar de ING reageert in het geheel niet! Hoezo: klantenSERVICE???

De door mij gewenste oplossing is tweeledig: een antwoord op de vraag waarom de ene rekening 1,55 euro per kwartaal duurder is dan de andere, terwijl ze (in mijn ogen) volledig identiek zijn, én een antwoord op de vraag waarom mijn eerdere vragen tot op heden volledig genegeerd werden.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar ING over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door ING in behandeling genomen

Bericht van ING

4 maanden geleden - Dag meneer/mevrouw Vrij. Als het inderdaad om 2 identieke rekeningen gaat, is het erg vreemd. Het is ook erg bijzonder dat men dit u niet heeft uit kunnen leggen. Ik kijk dit graag voor u na. Zou ik daarvoor uw IBAN, postcode, huisnummer, geboortedatum, pasnummer en vervaldatum van de Betaalpas mogen? Met vriendelijke groet, Margreet ING Webcare.

Reactie van de melder van de klacht J. Vrij

4 maanden geleden - Hoe wilt u die informatie aangeleverd krijgen? Ik doe niet aan Facebook en Twitter, en ING niet aan e-mail (driemaal een bericht verzonden, op 16 april, 1 mei en 11 mei, en uw antwoord daarop moet NOG komen!) en telefoon (toen ik belde, heette het dat ik mij met mijn vraag IN PERSOON bij een ING-kantoor zou moeten melden). Verwacht u serieus dat ik alle gevraagde gegevens voor iedereen leesbaar op dit klachtenforum ga plaatsen? Kijkt u maar op Klachtenkompas.nl. Daar heb ik dezelfde klacht al op 24 mei geplaatst, met daarbij in een AFGESCHERMD venster de beide betreffende rekeningnummers. (En MET die rekeningnummers heeft u ook meteen inzage in de overige gegevens.) U kunt er trouwens ook voor kiezen om nog even te wachten op de gevraagde gegevens. Omdat ik mijn klacht inmiddels ook onder de aandacht heb gebracht van KiFiD en AFM, zult u van die instanties die gegevens binnenkort ook wel aangeleverd krijgen.

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat ING een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ING

Heeft op 09 juni 2017 om 11:07 geantwoord

Dag meneer/mevrouw Vrij,

Wij willen graag nagaan hoe dit kan. U kunt via deze weg, of via Klachtenkompas ook kiezen om ons een privébericht te sturen. Natuurlijk mag u ook altijd een chat met ons starten, of ons bellen op 020-2288888. Wij kunnen met u meekijken waar deze kosten voor zijn.

Mocht u zich hier niet prettig bij voelen; zou u mij dan de mededeling willen noemen die omschreven wordt bij de afschrijving van de 5,90 euro?

Vriendelijke groet,

Roos
ING Webcare

Heeft op 13 juni 2017 om 15:46 geantwoord

Die mededeling luidt \\\"Kosten BasisPakket 1 jan t/m 31 mrt 2017 ING BANK N.V.\\\" Ik schreef u dat al eerder (drie keer op uw forum, één keer op Klachtenkompas.nl). Via Klachtenkompas heb ik u op 24 mei - ja, inderdaad: al DRIE weken geleden! - een privébericht met de gevraagde gegevens gestuurd, MAAR U DOET DAAR GEWOON HELEMAAL NIETS MEE!

Alle klachten die gemeld zijn door J. Vrij