Klacht: Klanten service,omriulen,lange wachtentijden bij bellen,niet nakomen van afspraken

op 07 september 2018 over IKEA in de categorie Woonwarenhuizen

Bank gekocht bij Ikea Amsterdam op 16-08-2018 – levering op 19-08- 2018.Bank was beschadigd Ikea gebeld maar was dicht. 20-08-2018 gebeld om te ruilen. Zou plaats vinden op 27-08-2018 tussen 09:00-13:00 – is niet gebeurt vanaf 13:00 tot 14:00 aan telefoon gehangen zonder iemand te kunnen spreken heb tijdens het wachten een e-mail gestuurd met een aantal vragen over hoe het zat. Daar wacht ik nog op antwoorden. De bank was ondertussen nog deels ingepakt wachten tot iemand het kwam ophalen na uren aan de telefoon te hebben gezeten heb ik iemand uitgelegd dat ik de bank zou in elkaar zetten want ik wilde niet langer zonder bank zitten en dat zij moesten zorgen dat bij het ruilen voor het demonteren. Is afgesproken dat zij een de beschadigde bank uit elkaar zouden halen een de nieuwe bank in elkaar zetten. Ruilen zou plaats vinden op 06-09-2018 tussen 09-00 – 14:00. Om 12:30 monteurs team arriveerde maar wisten niets van de bank die uit elkaar moest en had geen nieuwe bank bij zich. Zij beelden met hun supervisor een adviseerde mij contact op te nemen met Ikea en vertrok. Na een uur in de wacht, heb ik medewerkster te pakken zij heeft contact opgenomen met de monteurs (ik nog wachten – 15 min.) om te horen dat de monteurs wel mijn bank bij zich had en dat wij een nieuwe afspraak moeten maken. Alles berust op mis communiceren was hun excuus. Maar blijkbaar keer op keer zonder dat verbetering komt. Ondertussen heb ik 4 klachten ingestuurd via hun klachten formulier. Wachten op reactie. Afgesproken is dat ik de bank behoud en een compensatie krijgt van €120 en dat dat wordt bevestigd per e-mail. Van ochtend nog steeds geen e-mail. Dus bellen (zucht) tijdens het 45 min wachten heb ik dit klacht kunnen indienen. Medewerkster stuurt alsnog e-mail na mij toe. Ondertussen heb ik met alle telefoontjes meer dat 4 uur in de wacht gezeten. Heb in middels bevestiging van een van mijn e-mails waaruit blijk dat die is niet gelezen en een standard brief zonder vermelding van inhoud mij toestuur met de vraag een enquête in de vullen. Hopelijk heb ik dat geld binnen de beloofde 2 weken en kan ik dit geschiedenis achter mij laten om NOOIT iets met Ikea te maken.

Ik ben tevreden als Ikea leerde dat een ogenblik geduld niet een uur mag duren. Dat mis communicatie is een fout van zij zelf. Dat e-mails worden gelezen en beantwoord refererend aan inhoud en dat binnen een zeer korte tijd en niet na twee weken. Dat een overeenkomst niet eenzijdig is en beloftes maken schuld. Op aandringen heb ik compensatie voor een beschadigde bank maar compensatie voor alle kosten van telefoontjes een uren thuis zitten wachtend is er niet bij. Van een Internationale onderneming had ik verwacht dat zij zorgt zou dragen voor het voorkomen van reputatie schade maar blijkbaar kan het ze niet schelen.

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over IKEA

Reactie van de melder van de klacht K. Bentley

3 maanden geleden - Beste Robin Heb geen twitter en/of facebook dus jou reactie kan ik niet lezen

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over IKEA nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door K. Bentley