Klacht: Klachtbehandeling Eneco: ontmoedigingsbeleid

op 17 oktober 2016 over Eneco in de categorie Energieleveranciers

Hierna de weergave van mijn schier hopeloze pogingen om met Eneco redelijk te communiceren.

De Klantenservice reageert:
Zonder argumenten of met de kreet: Dit is ons beleid.
Ik zou zelf circa € 600 moeten betalen voor een onderzoek naar het functioneren van de meter, wat onredelijk is: Het is toch niet mijn meter!

Men weigert categorisch adressen, telefoonnumers, e-mailadressen en/of namen van leidinggevenden of directie te verstrekken om te klagen over de gang van zaken. Dit is een perfect voorbeeld van het ontmoedigingsgedrag van Eneco met betrekking tot klachten behandeling: Door non-reactie laten doodbloeden.

Een oplossing wordt bereikt indien men voor rekening van Eneco een onderzoek doet naar het functioneren van de meter, die overigens tussentijds is vervangen. Via de Klantenservice lukt dat niet.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Eneco over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Eneco in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Eneco een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Eneco

Heeft op 18 oktober 2016 om 09:30 geantwoord

Beste heer, mevrouw Van Ingen,

Ik vind het jammer om te lezen dat u het gevoel heeft dat we niet met u willen communiceren. Toch heb ik uw klacht uitvoerig doorgenomen en komen we tot de volgende conclusie. U twijfelt aan de juistheid van de warmtemeter, in de meeste gevallen kunnen we de warmtemeter op locatie uitlezen. Hiervoor is het wel noodzakelijk dat er een klachtafhandelaar uitvoerig met u kijkt naar de huidige meterstanden, het verbruik in het verleden, herkomst standen en er iemand in de woning is die ons toelaat. U kunt bij een klacht verzoeken om contact te hebben met iemand van onze afdeling Special Attention, op deze manier heeft u één aanspreekpunt.

Audrey
Eneco Webcare

Heeft op 18 oktober 2016 om 11:22 geantwoord

Dit is af te wachten. Vandaag is het bedrag van de afrekening zonder toestemming afgeschreven van mijn rekening. Ik heb zojuist telefonisch contact opgenomen met de klantenservice. er is zojuist een officiele klacht case aangemaakt voor de afdeling Special Attention. Binnen 5 werkdagen wordt contact met mij opgenomen. Wordt vervolgd.

Alle klachten die gemeld zijn door Avin