Klacht: klachtafhandeling restitutieverzoek

op 31 januari 2018 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Naar aanleiding van mijn klacht dat ik met mijn ov chipkaart meer kwijt (€ 21,08) was dan anderen die een los retourkaartje in de bus kochten (€ 12,44) kreeg ik het volgende antwoord:

In de meeste gevallen is het reizen met de OV-chipkaart goedkoper. De reden dat een kaartje goedkoper kan zijn is dat de Provincie Brabant besloten heeft dat het kaartje wat te koop is bij de chauffeur en geldig is voor 1 rit 3,98 en voor retour 6,22 euro mag kosten. Omdat die bedragen vast staan, kan een ritkaartje of dalurendagkaartje in sommige gevallen goedkoper zijn dan reizen met een OV-chipkaart. Helaas kunnen wij niet aan uw verzoek tot restitutie voldoen.
Een interessant alternatief kan zijn ons Brabant Dalkorting abonnement. Daarmee reist u in Brabant, voor € 11,95 per jaar, met 40% korting na 09.00 uur en in de weekenden. Dit is vrijwel altijd goedkoper dan het kaartje wat in de bus te koop is. (Onze referentie: KLS / R.B. / 262098)

Wanneer je bevordert iedereen met een OV-chipkaart op reis te laten gaan, hoe kan het dan zijn dat een los kaartje goedkoper is???? Wij als brave burgers, die hier in mee willen gaan worden hiermee gestraft! Bovendien worden in de mail ook nog eens de verkeerde prijzen genoemd. En dan maken ze ook nog eens gebruik van een klacht om een daluren abonnement aan te prijzen. En voor dit antwoord moest ik 18 dagen wachten! Geen klantvriendelijkheid dus.

Gewenste Oplossing:

Wanneer ik de te veel betaalde reiskosten terug heb ontvangen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Arriva een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Arriva

Heeft op 31 januari 2018 om 11:49 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste tientje701257556456456465564645,

Via dit forum zal het antwoord niet anders worden, sorry. In de meeste gevallen is het reizen met de OV-chipkaart inderdaad goedkoper maar er zijn enkele uitzonderingen. Mijn collega heeft uitleg gegeven over die uitzonderingen.

Ik begrijp dat je er van baalt en ik begrijp de frustratie maar via dit forum kan ik geen restitutieverzoeken in behandeling nemen. Wanneer je het niet eens bent met de reactie die via het contactformulier is gegeven, wil ik je adviseren om nogmaals via het contactformulier contact op te nemen onder vermelding van referentienummer 262098.

Mocht je nu of in de toekomst nog vragen hebben over deze melding of een ander voorval, dan adviseer ik je om contact met ons op te nemen via onze Twitterpagina, of ons Facebookaccount. Je vindt ons onder @Arriva_NL en www.facebook.com/ArrivaNederland.

Met vriendelijke groet,
^Manon
Webcareteam Arriva

Alle klachten die gemeld zijn door tientje701257556456456465564645