Klacht: Klacht Tele2 mobiel, extreem hoge facturen

op 25 januari 2014 over Tele2 in de categorie Alles-in-1

Sinds 10 september 2013 klant bij Tele 2(mobiel), tot nu toe alleen maar problemen gehad. Allereerst had ik geen mobiel internet, hierover heb ik gebeld en ben ik netjes geholpen om alles correct in te stellen en alles doet het nu ook naar behoren. De eerste rekening schrok ik ontzettend van, uiteraard weer gebeld hoe dit zomaar kon, nou dan moest ik automatisch updaten weer uitzetten terwijl dit aanstond op aanraden van Tele2. Kan gebeuren en dacht dat dit opstart problemen waren. Netjes via automatische incasso betaald. De tweede rekening schrok ik nog meer van , ineens extreem veel data verbruikt, weer gebeld of er na het verbruik van mijn bundel niet afgesloten kan worden om extra kosten te voorkomen.Dit was volgens de klantenservice niet mogelijk, misschien moest ik mijn abonnement maar verhogen van 500mb naar 1000mb. Om weer een hoge telefoonrekening te voorkomen het abonnement verhoogd naar 1000mb.En extra opletten met wat ik doe en steeds checken of ik wel op wifi zit. Bij de derde rekening begon ik het zat te worden, hier bleek een bundel al twee maanden dubbel in rekening gebracht te worden waardoor ik op de volgende rekening ongeveer 20 euro terug zou krijgen.

Door het verhogen van de bundel en extra op te letten ging ik er van uit nu eindelijk een normale rekening te krijgen. helaas is niets minder waar. In afwachting van de rekening kreeg ik een sms met daarin het volgende ” U nadert uw kredietlimiet. Voorkom afsluiting neem a.u.b. contact op met Tele2,0900-2411602.”
Naar aanleiding van dit bericht gebeld en blijkt dat de rekening met verrekening van de 20 euro weer 80 euro bedraagt. Toen ik aangaf dat dit niet mogelijk was, bood de medewerker aan om 25 euro te willen vergoeden, hiermee ging ik niet akkoord, omdat ik behalve bij wifi mijn telefoon steeds minder gebruik. uiteindelijk liep dit bedrag rap op naar 50, 75 en zelfs 100 euro. wat naar mijn mening aangeeft dat Tele2 erkent dat de rekeningen niet juist zijn.

Terloops werd nog even gezegd dat de lopende maand die op 9 januari 2014 is ingegaan al een rekening heeft van 160 euro.En dit al op 17 januari.
Door deze bedragen op te tellen komen ze bijna op 250 euro en loop je kans om afgesloten te worden.
Ik heb mijn verhaal gedaan en de oplossing die tele2 biedt is het krediet te verhogen naar 500 euro of nog meer mb’s afnemen. Ik betwist deze vorderingen al en ga niet meer mb’s nemen of het krediet omhoog zetten, dan lopen de kosten nog verder de spuigaten uit.

Dus mobiel netwerk uitgezet, in de week van 20 januari zou de rekening van 80 euro afgeschreven worden, en deze twee rekeningen van 80 en 160 euro zouden worden door gezet naar de financiële afdeling om te beoordelen of dit wel juist is, want terwijl ik op wifi zit, registreert zonder dat dit op mijn mobiel zichtbaar is 3g ook nog.
De medewerker ging er vanuit dat het allemaal netjes opgelost zou worden, omdat het toch wel heel vervelend ia allemaal.

Ik ben niet van plan om tele2 te gaan betalen voor data verbruik wat ik op wifi doe.
De financiële afdeling zou binnen 3 tot 5 dagen reageren en in afwachting hiervan zou ik niet afgesloten worden.
Tot mijn grote verbazing ben ik vandaag toch afgesloten, tegen alle afspraken in en kan alleen nog inkomende berichten ontvangen en geen enkel gebruik meer maken van mijn abonnement.

Uiteraard maar weer gebeld, maar dit is ineens een automatische handeling van het systeem en dit wordt pas opgeheven als ze geïncasseerd hebben.Dus minimaal 4 dagen zonder werkende telefoon, terwijl mijn vader terminaal ziek in het ziekenhuis ligt. Bij een calamiteit kan ik niet eens bellen dat ik er aan kom.

Ook deze situatie uitgelegd, maar hier is niets aan te doen, dan moet u maar betalen of het krediet verhogen.Terwijl er een automatische incasso op zit.
Met de financiële afdeling is geen contact te leggen deze werkt uitsluitend schriftelijk, dat gelooft u zelf toch niet?
Ik ben nu op het moment dat ik helemaal klaar ben met Tele2.
Ik heb verzocht om het abonnement dan maar op te zeggen omdat er alleen maar problemen zijn geweest, echter dit is niet mogelijk en van de week sluiten we u toch gewoon weer aan, zonder compensatie voor de dagen dat ik mijn abonnement niet kan gebruiken.
Vervolgens wordt verwezen naar de voorwaarden op www.tele2.nl/algemenevoorwaarden maar deze link werkt niet, dit is overigens ook de link die in het contract staat.

Om niet weer opnieuw aangesloten te worden heb ik de betalingen van november en december terug gehaald, door me eenzijdig af te sluiten heeft Tele2 naar mijn mening contract breuk gepleegd aangezien ik alle nota’s netjes had betaald en geen enkele achterstand bestond, bovendien was er toegezegd in afwachting van de financiële afdeling niet af te sluiten. Door afsluiting zonder verder contact is het contract ontbonden.

Alleen abonnementskosten en werkelijk gebruik betalen. kosteloos abonnement beëindigen, met telefoon en sim kaart retour.

Alle klachten die gemeld zijn door Chris1975