Klacht: Klacht over personeel en hoe zij mij behandelt hebben.

op 24 augustus 2016 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Gisteravond om ongeveer negen uur \’s avonds reisde ik met mijn fiets vanaf Station Veenwouden naar Station Zwaagwesteinde met de trein, ik kwam net van het werk af in Veenwouden en kreeg een sms van mijn vader dat hij liever had dat ik de trein terug pakte omdat ik anders alleen in het donker terug zou moeten fietsen naar huis. Ik ben toen ingestapt in het traject Leeuwarden-Groningen samen met mijn fiets om één halte verderop weer uit te stappen, ik weet dat ik niet zonder geldig fietskaartje mag reizen met mijn fiets in de trein. Ik heb dit toch gedaan zodat ik niet naar huis hoefde te fietsen en ik dacht ach wat kunnen die 4 minuutjes kwaad. Eenmaal in de trein zag ik één coupé verder dat er twee conductrices controleerden op vervoersbewijzen, eenmaal aangekomen in mijn coupé liepen ze rechtstreeks naar mij toe en vroegen om mijn vervoersbewijs, ik zei dat ik alleen had ingecheckt met mijn ov-chipkaart maar geen fietskaartje had aangeschaft. ze vroegen om mijn id-kaart, ik zei op een nette manier of het goed was dat ik mijn id-kaart erbij kon pakken zodra we op station Zwaagwesteinde arriveerden omdat ik los stond met mijn fiets en de trein remde af waardoor ik onstabiel stond en me niet vast kon houden, hier wou de conductrice niks van af weten en eiste mijn id-kaart. Goed, deze gaf ik aan haar. en zij schreef een bon voor mij uit op station Zwaagwesteinde, met de vraag aan mij waarom ik geen fietskaartje had gekocht, dit legde ik net zoals in deze brief netjes uit aan haar en dat ik dacht dat 4 minuutjes even geen kwaad konden en dat ik al laat was voor de trein. De andere conductrice begon nu ook tegen mij te spreken en vertelde mij dat het dom was zo te denken en dat ik nu 50 euro kwijt was. Ik antwoordde daar niet op. Toen vroeg ik aan beide conductrices waarom zij in de coupé gelijk naar mij toe liepen, hier hadden ze niet een direct antwoord op maar even later zeiden ze dat ze die coupé al hadden gehad en dat ze mij geen antwoord schuldig waren. Dit leek me sterk maar goed misschien was dit wel zo. Ik vroeg een keer of ze het niet één keer door de vingers konden zien omdat het zo\’n klein ritje was, hier was hun antwoord op dat regels regels zijn en deze gehandhaafd worden ongeacht de reden, dit begreep ik maar ik baalde wel, natuurlijk wist ik ook wel dat het mijn eigen domme schuld was. De conductrices liepen voor mij uit het station af, eenmaal met de boete op zak stapte ik op mijn fiets om uit te checken en van het station af te fietsen, een van de conductrices keek om en riep tegen mij: \’\’oh en trouwens je mag hier niet fietsen\’\’ waarop ik niet gelijk antwoordde en dus nog steeds op mijn fiets zat, de andere conductrice liep naar mij toe pakte mijn stuur vast en sleurde mij en mijn fiets de bosjes in waardoor ik van de fiets viel, en zij zei tegen mij dat ik me te luisteren heb naar hun regels waarop ik antwoordde dat ik er nauwelijks de kans voor kreeg en dat ze even normaal moesten doen en niet aan mij mochten zitten.
Nu een dag later voel ik pijn van de val, maar dat is niks vergeleken met mijn gevoel hoe ik behandelt ben. Ik zit er nog steeds mee en vond de actie en houding van de conductrices erg ontoepasselijk en apart. Met de boete hadden ze gelijk maar de actie met de fiets waardoor ik viel vond ik heel erg naar.

M.v.g

Mijn boete word kwijtgescholden door Arriva, dit wil ik graag omdat ik het raar vind dat ze in die coupé gelijk naar mij toe liepen en omdat ik onredelijk behandelt werd op het station zonder enige aanleiding.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

Bericht van Arriva

1 jaar geleden - Goedemiddag Isha, Uit je bericht begrijp ik dat je gisteren een minder prettige ervaring hebt gehad. Je kunt in bezwaar gaan tegen de uitgeschreven boete. Dit kun je doen via http://bit.ly/1VC7B6R. Je verzoek zal vervolgens verder in behandeling worden genomen. Wel heb ik een melding van gemaakt van het voorval zodat hier verder naar gekeken kan worden op basis van hoor- en wederhoor. Groet, ^JE

Reactie van de melder van de klacht isha_97

1 jaar geleden - Ik heb gisteren voordat ik mijn klacht hier op klacht.nl plaatste al een mail gestuurd naar Arriva, ik kreeg een mail terug dat deze ontvangen is maar dat het verwerken ervan 14 dagen kan duren. Het lijkt me beter dat dit misschien wat eerder opgelost word. Vandaar ook hier mijn klacht op klacht.nl M.v.g

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Bericht van Arriva

1 jaar geleden - Goedemorgen Isha, Zoals aangegeven in de eerdere reactie heb ik je melding doorgestuurd zodat hier verder naar kan worden gekeken. Bezwaarschriften worden echter niet via dit kanaal in behandeling genomen. Een bezwaarschrift kun je indienen via het contactformulier op onze website. Groet, ^JE

Reactie van de melder van de klacht isha_97

1 jaar geleden - Nog steeds geen bericht van Arriva ontvangen..

Arriva

Heeft op 04 september 2016 om 14:16 geantwoord

\"Zoals aangegeven in de eerdere reactie heb ik je melding doorgestuurd zodat hier verder naar kan worden gekeken. Bezwaarschriften worden echter niet via dit kanaal in behandeling genomen. Een bezwaarschrift kun je indienen via het contactformulier op onze website.

Groet,
^JE\"

Deze klacht wordt verder afgehandeld via onze reguliere klantenservice. Dit forum leent zich niet voor klachten omtrent bezwaren tegen boetes. We sluiten deze klacht op dit forum daarom af. ^DK

Alle klachten die gemeld zijn door isha_97