Klacht: klacht over een zeer oude vordering

op 19 mei 2017 over ING in de categorie Banken

Ik heb al jaren een schuld bij ING op mijn toenmalige bankrekening. Schuld was ongeveer 15000 euro. Ik heb afgelopen jaren meer dan 26.000 euro afbetaald. Na vele jaren trouw betalen kon ik vanwege werkeloosheid niet meer aan de rente voldoen, de schuld is al voldaan, Volgens Fiditon (zoveelste incasso bureau) staat er nog een bedrag van 5200 open aan rente na al jaren. Het is bevestigd dat de hoofdsom allang is voldaan. De vorige incassobureau was er mee eens dat het bedrag verlaagd dient te worden, immers de hoofdsom, kosten en rente was allang betaald. Het kan niet zo zijn dat over een bedrag van 15k 100% aan rente en kosten worden berekend dus totaal meer dan 30k. Ik heb een voorstel gedaan om 1429,50 nog af te betalen in maandelijkse termijnen. Fiditon kwam met een bedrag van 2500 maar dan in 1 keer. Hierop heb ik meerdere malen op gereageerd dat ik dit bedrag alleen maandelijks kan aflossen in termijn vanwege mijn fin. kwestie. Zij hebben al mij maandelijkse kosten en verdere info ontvangen. Tot op heden dreigen ze alleen maar met wij willen het bedrag van 5200 in 1 keer, etc.
Ik word hier echt moe van. Het is treurig dat ING nadat zij zoveel hebben verdiend aan mij niet een keer zijn verantwoordelijkheid neemt. Het kan niet zo zijn dat een bank die door de burger overeind is gehouden zo haar geld wilt verdienen.
Ik wil nu een oplossing hebben door vermindering van de rente en dit bedrag in maandelijkse termijn af te betalen. Ook wil ik eindelijk dan uit die BKR komen. Dit achtervolgt mij al jaren en ik wil nu dat ING zelf die verantwoordelijkheid neemt, het dossier en de informatie terughaalt en niet wijst naar de incassopartners, die enkel geld wilt verdienen maar goed en juist communiceren of inhoudelijk ingaan op je vraag ho maar.
IK HEB ER GENOEG VAN NA AL DIE JAREN
mei 2017 is nog steeds niet opgelost
Gewenste Oplossing
Dossier terugnemen. kwijtschelding rente, afsluiten BKR
En laat webcare dit nu oplossen door een manager van ING en niet door een incasso bureau of derden.
Extra informatie
oudpost bankreknr 5402948
kenmerk fiditon 14027267 en/of 250006047

kwijtschelding rente na meer dan 20 jaar, is allang verjaard???

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door ING in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat ING een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ING

Heeft op 19 mei 2017 om 17:12 geantwoord

Hoi Daytona,

Wat goed dat je al die jaren zoveel hebt afgelost en ik kan me voorstellen dat je baalt van het openstaande bedrag.

Als ik het goed begrijp is de schuld overgedragen aan een incassobureau. Klopt dat? Helaas kunnen we via dit kanaal geen extra informatie geven. Je kunt het beste contact opnemen met de afdeling Achterstanden om te kijken wat precies de status is en wat we voor je kunnen betekenen. Je kunt ze vandaag tot 20.00 uur bereiken op telefoonnummer 058 234 00 65 en morgen weer van 9.00-12.00 uur.

Groet,

Tjitske
ING Webcare

Reactie van de melder van de klacht Daytona

1 maand geleden - tja, het bevreemdt mij dat u een ander bron aangeeft, ik krijg steeds te horen is overgedragen na fiditon, dossier ligt daar. En dit bureau wilt enkel geld ontvangen. Ik stel voor dat uw organisatie nu eens haar verantwoordelijk neemt, stap 1 dossier terugvragen, stap 2 menselijk het dossier bekijke, stap 3 oplossen. Uw verwijzing heeft mij in het verleden nergens gebracht en wacht op een actie van ing. DEZE KLACHT NIET AFSLUITEN TOT DAT ECHT IS OPGELOST.

Heeft op 19 mei 2017 om 17:28 geantwoord

word weer afgeschoven, al deze acties eerder geprobeerd, KLACHT NIET OPGELOST DUS NIET AFSLUITEN

Reactie van de melder van de klacht Daytona

1 maand geleden - niet afsluiten,klacht niet opgelost

Alle klachten die gemeld zijn door Daytona