Klacht: Klacht over de garantie en afhandeling matrassen en topper Roya; Class 201 van 2012

op 16 juni 2017 over Swiss Sense in de categorie Bedden

Maastricht, 2 juni 2017-06-02
L.S.
Betreft: klacht over onze boxspring Royal Class 201 geleverd juli 2012 van Swiss Sense
Vanmorgen ben ik met de klantenservice in gesprek gegaan over het geen bericht krijgen van onze klacht over bovenstaande combinatie. Wij hadden nl. onderstaande mail gestuurd op 26 mei en niets gehoord.
From: margam.deen@hccnet.nl
Date: 26/05/2017 10:31:47
To: klantenservice@swisssense.nl
Subject: ordernr 111932 dd 23=-3-2011 fil. nr 11 royal class 201 klacht/check matras/topper

Via dit mailtje zou ik graag uw advies krijgen wat te doen met onze bedden. Er zit garantie op, en daarom deze vraag. Wij twijfelen of de matrassen nog wel werken zoals wij willen ofwel nodig hebben.

Vanaf het begin hebben wij aangegeven dat wij geen zacht bed wilden, enfin deze set zou DE oplossing voor ons zijn. De destijds gekochte topper hebben jullie voor ons omgeruild, ook al vanwege het te zacht/diep liggen, maar de topper die we nu hebben ”rolt” over ons bed.
We hebben alvast wat foto’s ervan gemaakt en sturen die hierbij mee als bijlagen.

Maar hopelijk is er een bezoekje mogelijk om eens te checken of de matrassen nog wel goed zijn. Mijn man is ernstig rugpatiënt en heeft een goed bed nodig. Nu hebben we ter versteviging een fitnessmatje onder zijn gedeelte gelegd omdat hij daardoor duidelijk minder diep ligt. Dat mag toch niet de bedoeling zijn na aanschaf van een bed voor 5000 euro!

We hopen spoedig iets te vernemen,

m.vr.gr.
M.M. Deen
Koninksemstraat 117
6215 KA Maastricht
tel. 043-3440206
margam.deen@hccnet.nl

Tijdens dit telefoongesprek blijkt dat er helemaal geen garantie op de matrassen en topper is. Wij zijn er dus gewoon ‘’ingetuind’’. Na 1 jaar gaat er al 20% gebruiksgarantie af en nu, zoals wij, binnen 5 jaar, geen garantie meer op topper en matrassen. We dachten dat we 25 jaar garantie hadden, maar dat is slechts voor de boxspring op zich!
Na dit gesprek hebben we eens de garantievoorwaarden opgezocht en jawel hoor: BELACHELIJK voor zulke dure bedden. We hebben ruim 5000 euro ervoor betaald! Normaal gesproken moet je toch 10 jaar met een matras doen?
Aanvullend op de CBW voorwaarden hanteert Swiss Sense een 5-jarige afbouwende garantie voor matrassen en topmatrassen. Deze zijn actief indien de onderhoudsadviezen van Swiss Sense, waaronder het gebruik van een kwalitatief hoogwaardige molton, correct gevolgd zijn en dat sprake is geweest van normaal huishoudelijk gebruik.

1ste jaar: volledige garantie
1 – 2 jaar: 20% afschrijving
2 – 3 jaar: 40% afschrijving
3 – 4 jaar: 60% afschrijving
4 – 5 jaar: 80% afschrijving
Na 5 jaar: 75,- voorrijkosten

Alle afschrijvingen worden gebaseerd op het huidige prijzenpeil.
Ze wilden wel een servicemonteur langs sturen maar ja, 75 euro voorrijkosten en het zou toch niets opleveren was HET commentaar!
We zijn enorm teleurgesteld en scharen ons met dit mailtje bij de rest van de teleurgestelde ex klanten, want NOOIT een Swiss Sense bed meer en we zullen het NOOIT aanbevelen.

Als de garantietermijnen worden aangepast. Als je 10 jaar met een matras moet kunnen doen zijn deze matrassen BELACHELIJK duur want er klopt niets van!

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Swiss Sense over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Swiss Sense in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Swiss Sense een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Swiss Sense

Heeft op 25 juli 2017 om 11:39 geantwoord

Bedankt voor uw bericht op Klacht.nl
Wij vinden het uiteraard zeer spijtig dat u deze ervaring heeft.
Nu de oplossing bij u bekend is melden we deze hier nogmaals.

Oplossing : Wij hanteren de voorwaarden van CBW. Ook wij dienen ons aan de garantie voorwaarden te houden. Helaas kunnen wij deze dus niet verlengen.

Wij hopen dat uw vertrouwen voor Swiss Sense enigszins is hersteld.
Mocht u verder nog vragen hebben dan kunt u natuurlijk contact opnemen.

Alle klachten die gemeld zijn door Opi46