Klacht: KLACHT OVER DE APP DAT JULLIE GEEN INZICHT GEVEN WAT ER BIJ BETAALD MOET WORDEN

Diddl op 04 juli 2024 over Budget Energie in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

ik en mijn buurtjes zijn al jaren bij budget energie, we hebben de app maar die is veranderd normaal kregen wij het bedrag of te betalen of terug te zien in de app dat was super makkelijk je kon er rekening mee houden dat er een bepaalt bedrag bij betaald moest worden en dat vonden wij en niet alleen wij erg belangrijk , maar dit is ineens niet meer in de app te zien. U zou er rekening mee moeten houden dat na die belachelijk hoge prijzen van gas en electra mensen hier nu nog meer behoefde aan hebben om te weten wat ze te wachten staat zodat ze niet in de problemen zouden komen . natuurlijk was het niet een vast bedrag wat u door gaf maar zo ongeveer en dat is prettig .en niet dat kan niet meer met die wisselende prijzen , mijn dochter zit bij vattaval en die doet het ook nog om je erop voor te berijden dat er iets staat te betalen of terug te krijgen en of dat bedrag klopt maakt niet zoveel uit maar je hebt een idee . dus mensen zet het weer in die app dat brengt voor u klanten een hoop rust mee. ook al moeten ze bij betalen ze weten ongeveer wat ze te wachten staat maar nu helemaal niets meer .
GRAAG WEER IN DE APP ZETTEN WAT WE MOETEN BIJ BETALEN OF TERUG ZOUDEN KUNNEN KRIJGEN , MAAR NU MOETEN WE GOKKEN WAT HET WORD .

Gewenste Oplossing:

ZODRA ALLES ER WEER IN STAAT IS HET OKE

Beoordeling 5/10 star-3 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Budget Energie over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Budget Energie in behandeling genomen

Bericht van Budget Energie

4 maanden geleden - Goedemorgen, Bedankt voor het doorgeven van uw feedback over de app. Om dit met u te bespreken, heb ik een klacht aangemaakt. Een medewerker van ons team neemt zo snel mogelijk contact met u op. Met vriendelijke groet, Emma Budget Energie, van Budget Thuis

Budget Energie

Heeft op 11 juli 2024 om 11:09 geantwoord

Geboden Oplossing:

Goedemorgen,

Wat leuk dat u zo intensief bezig bent met onze app en uw verbruik! Het klopt inderdaad dat wij enige tijd geleden een aantal aanpassingen hebben doorgevoerd.

Wij zijn namelijk constant bezig om onze service en dienstverlening te verbeteren. Wij hebben daarom de termijnbedrag manager uitgebreid met extra opties. Juist met deze wisselvallige energiemarkt willen onze klanten een goed inzicht hebben in hun verbruik en een goed advies voor hun termijnbedrag ontvangen. Met deze verbetering weten al onze klanten precies waar zij aan toe zijn, zelfs met een variabel energiecontract. In de verbeterde termijnbedrag manager zijn er 3 mogelijke adviezen:

- U kunt uw termijnbedrag verlagen, omdat er tot dusver teveel is betaald. De verwachting is dat u met een lager termijnbedrag alsnog op een neutrale jaarnota uit gaat komen.
- Uw termijnbedrag is precies goed.
- Wij adviseren u om het termijnbedrag te verhogen, om neutraal uit te komen op de jaarnota.

Wilt u weten waar het advies op is gebaseerd? Dan ziet u in 1 oogopslag welke factoren wij meenemen in ons advies. Ook kunt u het ‘persoonlijke advies’ openen. Hier ziet u de berekening, en onder andere hoeveel termijnbedragen er al zijn betaald, hoe verhoudt het verbruik zich ten opzichte van de verwachting en natuurlijk het verbruik waarop het advies is gebaseerd.

Juist door deze nieuwe versie, is het advies nog uitgebreider, nauwkeuriger en realistischer. Wilt u toch een indicatie op uw jaarnota? Dan neemt u het verschil tussen het huidige termijnbedrag en het advies termijnbedrag en vermenigvuldigt dit met het aantal resterende termijnbedragen tot aan uw jaarnota. Let op: Dit is een globale berekening en kan natuurlijk afwijken op het moment dat er iets verandert in de aankomende maanden.

Een nieuwe opzet is natuurlijk altijd even wennen. Al weet ik zeker dat een nauwkeurig advies u meer vertrouwen zal geven, dan een balans die kan afwijken van de werkelijkheid. Ik ga ervan uit dat deze uitleg u geruststelt en sluit uw klacht. Heeft u nog andere vragen? Onze klantenservice staat u via de chat op https://www.budgetthuis.nl/energie/klantenservice of telefonisch via 020 – 205 55 55 met alle plezier te woord.

Bedankt voor uw begrip!

Met vriendelijke groet,
Emma
Budget Energie, van Budget Thuis

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Budget Energie een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Diddl

Heeft op 12 juli 2024 om 06:36 geantwoord

Beoordeling 5/10 star-3 (10)

Ik ben bijna 80 en met deze uitleg kom ik nog niks verder sorry , we moeten alles met pc enz enz maar sorry dit werkt niet voor sommige mensen.
Zet gewoon in de app wat je bijv moet betalen of terug krijgt zodat domme mensen zoals ik het ook begrijpen maar deze uitleg hoe we alles moeten berekenen. ????? Denk even na

Alle klachten die gemeld zijn door Diddl