Klacht: Klacht over buschauffeur in Tilburg

op 21 juni 2016 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Geachte Dhr./Mvr.

Op 21 juni 2016 reed ik in bus 132 richting mijn huis. Ik woon in Goirle en vertrok vanaf het centraal station Tilburg. Het was toen ongeveer 20:30 toen ik in de bus zat en de busschaffeur opeens heel erg boos en asociaal ging doen. Ik wilde uitstappen op een bushalte die aan de kant van de weg lag waar wij reden. Ik rijd niet zo heel vaak met de bus en blijkbaar konden we hier om een of andere reden niet uitstappen. Dit wist ik omdat de buschauffeur niet stopte bij die halte. Vervolgens reden we verder met de bus en drukte ik nogmaals (dus voor de tweede keer) op het stop knopje. Toen begon de buschauffeur naar achter te schreeuwen met een boze stem met de volgende worden: ‘moet er nou nog iemand uit of niet’. Ik zei sorry voor het onnodig drukken en riep terug dat ik bij de volgende halte eruit moest. Vervolgens reden we langs de bushalte Venneweg Goirle (waar ik hoorde uit te stappen) en reed de busschaffeur vervolgens door naar Riel. Toen tijdens het rijden in Riel zei ik tegen me zusje (een beetje geschrokken) dat we er al uit moesten gaan en dat de busschaffeur niet is gestopt. Vervolgens schreeuwde de buschauffeur (alweer boos) dat we in Riel uit konden stappen en dan aan de overkant weer konden opstappen. In de tussen tijd was ik zo boos geworden op de manier waarop ik werd behandeld dat ik mijn vader opbelde of hij mij en mijn zusje onmiddellijk wilde ophalen. Omdat ik niet verder wilde rijden in die bus of een andere op dat moment. Toen ik wilde uitstappen riep de buschauffeur mij naar hem toe en ik liep naar voren. Vervolgens zei hij boos tegen mij dat ik de doppen uit mijn oren moest halen (mijn oortelefoontjes zonder muziek) en dat ik de volgende keer maar naar voren moest komen om te zeggen waar ik uit moest stappen. Zijn idee erachter snapte ik wel maar de asociale manier waarop vond ik niet eens in de buurt komen van klantvriendelijk en heel erg asociaal. Ik ben vervolgens de bus uitgestapt, maar was vergeten uit te checken en liep naar binnen. Waarbij ik zei dat ik dat was vergeten. Het laatste wat hij zei was: ‘dat is wel zo verstandig ja om te doen’. En hij vertelde me dat ik kon oversteken naar de bushalte ik zei toen Dankuwel en verliet de bus heel erg boos. Ik ben gelijk thuis dit gaan invullen omdat ik het niet okee vind hoe die man tegen mij omging. Zeker omdat ik bijna nooit met de bus ga. Ook vanwege mijn leeftijd blijft het niet oke. Ik ben misschien wel jonger maar klant blijft klant. Ik werk zelf ook en wat er ook gebeurd je blijft klantvriendelijk.

Hartelijk bedankt voor uw tijd.

Als deze meneer zijn excuses aanbied via een net mailtje

11 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

11 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Arriva een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Arriva

Heeft op 21 juni 2016 om 21:37 geantwoord

Beste Jessy,

Niet leuk om te lezen dat je niet klantvriendelijk door onze chauffeur te woord bent gestaan en dat je uiteindelijk bij een andere halte uit moest stappen dan de bedoeling was. Excuses voor het ervaren ongemak van vanavond.

Klachten over het gedrag van onze medewerkers nemen wij uiterst serieus. Ik heb je reactie daarom meteen intern doorgestuurd naar de vestiging waar dit verder wordt uitgezocht en wordt besproken met de chauffeur. Wij passen altijd hoor en wederhoor toe met onze chauffeurs. Wij verwachten van hen dat zij betrokken zijn en al het mogelijke ondernemen om reizigers een optimaal reiscomfort te bieden.

^LH
Arriva Webcareteam

Alle klachten die gemeld zijn door Jessy story