Klacht: Klacht niet oplossen maar erover liegen en zeggen “opgelost”

op 28 juni 2017 over Hornbach in de categorie Bouwmarkten

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Hier de teksten uit vorige klacht:

Mijn Klacht
Donderdag 22 juni naar dichtsbijzijnde vestiging Best (75 km) gebeld om een spilt unit airco (€ 599,-) te laten klaarzetten. Vrijdagochtend de 23e bij het ophalen zag ik dat de dozen open waren geweest. Het bleek een defecte airco te zijn waarvan de binnenunit vol krassen zat en zelfs de leiding (waar gas in hoort te zitten) gebroken was. Zag er niet uit en ik begreep al niet dat ze mij dit probeerde te verkopen, dat grenst aan oplichting. Voor niets 150 km gereden en 3 uur kwijt. De oplossing die mij werd geboden: Breda stuurt een airco op naar mij maar dan moet ik € 147,50 verzendkosten betalen en dan krijg ik van Best € 40 waardebonnen. Wat een oplossing.
Gewenste Oplossing
Ik ben tevreden als Hornbach ervoor zorgt dat ik zonder kosten een airco thuisgeleverd krijg.
Extra informatie
oorspronkelijk ordernummer 31800681. huidig ordernummer 31800763

Geachte heer Groen,
Wij hebben uw klacht gelezen en contact opgenomen met de vestigingsmanager van onze vestiging in Best. De lezing van onze filiaalmanager is ietwat anders dan ik hier lees. U heeft een airco besteld en deze was voor u gereserveerd om af te halen. Vervelend genoeg bleek dit artikel onze kwaliteitscontrole niet te hebben mogen passeren. Hiervoor onze excuses.
Vervolgens heeft onze vestigingsmanager alles uit de kast gehaald om in Breda nog een split airco voor u te laten reserveren. Met het warme weer van de afgelopen dagen zou ook de voorraad in Breda zo weg zijn. Dit lukte en u is een compensatie aangeboden voor uw reiskosten a 0,19 cent per km. U is een bedrag aangeboden groot 40,- omgerekend zijn dat 210km. U bent daarmee accoord gegaan. Echter daarna heeft u contact opgenomen met Breda en wilde u de airco laten bezorgen. Natuurlijk kan dat maar dan komen er logischer wijze ook verzendkosten bij.
De oplossing zoals u beschrijft is u niet geboden, u bent accoord gegaan met een vergoeding van uw reiskosten groot 40,- euro bij overleggen van de kassabon van de airco uit Breda. Wij blijven bij deze afspraak en zien uw klacht dan ook als afgehandeld.
Met vriendelijke groet,
Webcare Hornbach

Hier mijn reactie:

1. Kwaliteitscontrole? Welke kwaliteitscontrole? De binnenunit was zichtbaar gekrast en een koelleiding was gebroken. Dat product is zonder controle zo weer op het schap gezet en aan mij telefonisch verkocht als ‘nieuw in doos’. dat is de eerste leugen.
2. De vestigingsmanager wilde niet met mij in de winkel spreken en toen ik hem belde heeft hij een telefoontje gepleegd met Breda en belde hij mij terug met de oplossing. Ik zou de airco in de webshop bestellen en ongeveer € 40 verzendkosten betalen. Die verzendkosten zouden in de vorm van waardebonnen aan mij geretourneerd worden. Ik ging daar me akkoord. “Alles uit de kast gehaald” vind ik zwaar overdreven.
3. De overeengekomen oplossing werkte niet want het artikel was geblokkeerd in de webshop. Daarna belde ik Breda om de airco te bestellen en kwam er na ontvangst van de order achter dat er € 147,65 vrachtkosten werden berekend.
4. Na mijn klacht ging Hornbach erover liegen in hun reactie. Er is nooit gesproken over km vergoeding en de verzendkosten van een vergelijkbare airco zijn € 39,95. Foto is geüpload. Waarom moet ik dan € 147,65 betalen?

Zojuist werd de airco bezorgd. Grappig, want hij moest vooruit betaald worden en dat heb ik niet gedaan. Ik heb de airco geweigerd. Ik wil nooit meer iets te maken hebben met Hornbach want zoveel incompetentie is écht een probleem maar dat liegen is verwoestend voor de reputatie ‘beste bouwmarkt’. Ik ga naar de vakhandel!

Gewenste Oplossing:

Het is niet meer mogelijk om mij een tevreden klant te maken.

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Hornbach over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Hornbach in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Hornbach een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Hornbach

Heeft op 28 juni 2017 om 16:25 geantwoord

Geboden Oplossing:

Oplossing is alleen zichtbaar voor melder van de klacht

Heeft op 28 juni 2017 om 20:07 geantwoord

Mijn vertrouwen in het bedrijf is voor altijd weg. Valt niet meer op te lossen

Alle klachten die gemeld zijn door Stephan Groen