Klacht: Klacht herroepingsrecht 14 dagen

op 11 oktober 2016 over Basic Fit in de categorie Sportclub/-school

Beste meneer/mevrouw,

Ik heb mij 6 september aangemeld voor basic fit te Hoorn Zwaagdijk. Mijn naam is Claudette Vleesch du Bois. Hierbij werd aan de kiosk in basic fit aangegeven door de medewerker (nieuw) werkt hier niet meer, dat ik 14 dagen herroepingsrecht heb. Dit heb ik voor zekerheid nog 2x gevraagd aan hem en daar werd als antwoordt “ja, 14 dagen herroepingsrecht bij de kiosk aanmelding”op gegeven. Dat vond ik prima. Ik moest de uitslag van mijn zieke moeder nog krijgen van het ziekenhuis en zo kon ik het nog even aankijken of dit wel mogelijk was voor mij sporten een heel jaar. Vervolgens thuis de volgende dag na de uitslag van mijn moeder weet ik dat dit niet lukt en zeg ik het online op via de mail en heb nog erbij aantal keer gebeld. Ik kon het opzeggen pas na een jaar. Ik was volledig in shock. Ik belde de klantenservice deze verwijst mij contact op te nemen met de persoon die er werkt. De persoon was nieuw en werkt hier niet meer??? En nu is dit mijn probleem geworden zit ik er voor een jaar aan vast terwijl ik echt nooit zal gaan. De medewerking van de klantenservice zegt stuur een klacht en vervolgens wordt voor de zoveelste keer weer een vaag antwoordt geveven. Ik wil graag een oplossing en ik hoop nog steeds dat die komt want dit is echt heel demotiverend. Ik hoop dat die alsnog komt vandaar deze klacht hier.
Ben zo teleurgesteld en ik denk niet al zit mijn vriend nu wel bij basic fit en mij heeft aangeraden ook bij basic fit te gaan. Wij samen in de toekomst een andere sportschool zullen kiezen als dit niet wordt opgelost.

gr. Claudette

Ik ben tevreden als mijn abonnement gewoon met de 14 dagen herroepingsrecht kon worden opgezegd, heb het meteen opgezegd 1 dag na aanmelding. En ik het geld netjes terugkrijg.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Basic Fit over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Basic Fit in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Basic Fit een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Basic Fit

Heeft op 11 oktober 2016 om 09:25 geantwoord

Beste Claudette,

Bedankt voor je bericht.

Enkel lidmaatschappen die online zijn aangegaan hebben een herroepingsrecht van 14 dagen. Dit is wettelijk zo bepaald. Dit geld niet voor een inschrijving in de club.

Ik kan dus niet jouw lidmaatschap eerder beëindigen dat het einde van jouw 1e jaar. Jij mag wel het lidmaatschap overdragen aan iemand anders. Als jij iemand hebt gevonden die jouw lidmaatschap wilt overnemen dan kan jij samen met diegene naar de club om een wijzigingsformulier te tekenen.

Dustin van Basic-Fit

Heeft op 12 oktober 2016 om 20:34 geantwoord

Dit is makkelijk gezegd dit is wettelijk zo bepaald. Jullie geven niet veel om het naar wens van de klant op te lossen. Die de dupe is geworden doordat jullie de medewerkers niet goed kunnen inwerken. Bij mij is echt aangegeven je kan je gewoon vandaag aanmelden met de kiosk voor een jaar en dan kan je altijd met 14 dagen opzeggen, anders had ik dit nooit gedaan. Mijn vriend zit er nog steeds. Ik ken niemand die het zou willen overnemen. En jullie zullen zelf ook wel zien tot volgend jaar zal ik nooit 1 stap daar zetten dus mooi geld verdienen 1x geweest en meteen 265 euro innen. Ik zal nooit meer bij jullie gaan in de toekomst en dit iedereen die ik ken inclusief mijn vriend ontraden. Zoals me ouders al zeiden hele slechte service en geen correcte oplossing. bedankt hoor.

Alle klachten die gemeld zijn door Claudette1992