Klacht: klacht data verbruik

op 28 april 2016 over Youfone in de categorie Mobiele Telefonie

Beste Youfone,

Ik was naar alle tevredenheid al een jaar of 2 denk ik vaste klant met een per maand opzegbaar sim only abonnement. Ik had iets van 500mb en een 400 min bellen voor zo’n 20 euro per maand. Nu was mijn enige punt dat ik heel traag inernet had. Foto’s op een apje openen duurde wel zeker 1 min. Ik heb hierover gemaild en geen bevredigend antwoord gehad. In ik denk oktober / november dacht ik ik zal mijn abonnement eens verhogen naar onbeperkt bellen en 1500 mb internet. misschien dat de selheid dan omhoog zou gaan. want ik was nog steeds qua bereik en kosten dik te vreden en wilde niet weg. Maar nee dat hielp ook niet.

Toch nog maar eens gebeld (op een vrijdag)en in eens was het probleem gesignaleerd en op maandag was het verholpen. Ik heel blij. Maar toen begon de ellende.

Van 26 euro per maand ging ik ineens naar 46, 36 en toen zelfs 108 en 91 euro!!

Allen op internet overschrijding. Terwijl ik zelfs eerder minder dan meer er mee deed. En alles op de wifi!! Signaal gaf dat ook aan.

Toen ik in februari de kosten over januari zag ben ik gaan kijken op de site en toen was het kwaad al geschied betreffende februari. Er is blijkbaar bij 500 mb geen mogelijkheid om extra kosten te genereren en bij 1500 mb wel zonder enige waarschuwing. Voor maart directe ggen plafond ingesteld en steeds maar weer bijgekocht want na 2 weken is 1500 mb gewoon op!!

Gebeld met de klanten service en gewoon een rot antwoord gekregen. Die mensen mogen ook niets. Kan ze het ook niet kwalijk nemen.

Hoe kan dit!! Op dit moment alleen 3g toegestaan op whats app en dan vliegt in een middag 500 nieuw toegevoegde mb’s erdoor en staat er weer een limiet op en ben ik weer onbereikbaar. Nadat jullie iets hebben veranderd is dit onstaan. Ik doe niets meer eerder minder op internet en toch vliegt alles weg en ik sta machhteloos en kan niets bewijzen. ik heb idee dat ik bestolen wordt en jullie hebben mij gedwongen een andere provider te zoeken. en na alle tijd klant helaas weg te moeten bij jullie. Door jullie starheid en niet mee werkendheid!! en ook zonder enige waarschuwing. Zo kunnen jullie dus goedkoop aanbieden omdat mensen er toch overheen gaan en jullie dan ze dubbbel en dwars terug pakken.

Alles gecheckt op telefoon.

alle groene balletjes voor mobiel gebruik op wit gezet behalve whats app

FB kan alleen op wifi. Ook filmpjes afspelen alleen op wifi

Updates alleen op wifi

i cloud back up alleen op wifi

Ik heb een iPhone 4S en versie 7.1.2 is geinstalleerd dus overschakelen automatisch op 4g kan niet want dat kan deze iPhone niet

Mijn ICT collega heeft alles bekeken en snapt er ook niets van dit zou nooit moeten kunnen

vandaag weer gebeld met de klantenservice maar die helpen me niet (begrijpen me wel) en gaven aan een klachten te sturen.

Ik wil hiervoor gecompenseerd worden want ik verbruik dit niet! Als er geen bevredigend antwoord komt dan schakel ik de consumenten bond, kassa en of radar in wat dit kan niet. Normaal 26 euro nu bovenstaande kosten!! Gewoon 200euro meer!!! En het erge zonder enige waarschuwing terwijl ik daarvoor nooit over 500 mb kwam. Hoe moet je dit dan ruiken?

Ik verneem graag uw reactie. Ik zal daar op wachten voordat ik eventueel verdere stappen zal ondernemen.

Rieanne Burgwal

als mijn meerkosten boven abonnement vergoed zijn

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Youfone over deze klacht.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Youfone in behandeling genomen

8 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Youfone een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Youfone

Heeft op 02 mei 2016 om 15:43 geantwoord

Alle klachten die gemeld zijn door r burgwal