Klacht: Keuken

op 16 juni 2018 over IKEA in de categorie Woonwarenhuizen

Eind maartbegin april hebben mijn vriend en ik een keuken bij de IKEA besteld. We werden netjes geholpen door een medewerker van de keukenafdeling en (deels) zijn er dingen goed en netjes uitgelegd.
Toen het 18:00 uur was ging de desbetreffende medewerker naar huis, omdat hij vrij was. Wij zijn toen verder geholpen door 2 dames. Nadat alles besteld was zijn wij met een ontevreden en niet serieus genomen gevoel naar huis gegaan.

4 Weken later is de keuken bij ons bezorgd. Bij het in elkaar zetten van de 1e kast, ontbraken er allemaal onderdelen. (scharnieren, planken en ga zo maar door).
Contact opgenomen met de IKEA, we konden netjes de ontbrekende spulletjes ophalen. Verder met montage bij de keuken, ontbrak het chiffon, de kraan was niet eens besteld!! deurtjes die niet goed waren en er was geen koolstoffilter voor de afzuigkap besteld. Ook was er geen verlichting besteld. Daar komt bij dat er nergens een montage boekjes en installatie boekjes bij zaten.
Wij zijn weer naar de IKEA geweest en hebben met de desbetreffende medewerker gesproken die ons geholpen heeft. Missende onderdelen mochten we meenemen maar moesten we nog wel zelf betalen volgens hem. Via de klantenservice hebben we ons geld terug gekregen omdat de medewerker van de keukenafdeling de hele bestelling verkeerd had geplaatst. Daar komt bij dat het op maat gemaakte blad aan 1 kant veel te lang is en aan de andere kant veel te kort!!

We hebben toen kunnen regelen dat wij onze handen van de keuken af konden houden, IKEA heeft hun montagepartner opdracht gegeven om onze keuken ”gebruiksklaar” te maken, dit is niet helemaal gelukt. Ook heeft IKEA toegezegd dat wij ons niet meer druk hoefden te maken om de keuken omdat zij verder alles zouden regelen, denk aan montage en bestellingen, zodat de keuken naar onze wens zou zijn.

Weer zijn wij na veel telefoontjes en mails naar de IKEA gegaan en mochten we een nieuwe keuken uitzoeken. Het montage bedrijf weigerde weer bij ons te komen omdat ze de keuken niet vanaf de grond hebben opgebouwd. Nu moeten wij zelf op zoek naar een montagebedrijf. Na verschillende oproepen geplaatst te hebben op werkspot en social media en verschillende bedrijven te hebben benaderd, zit alles vol en kan niemand ons helpen. Weer staan we met onze rug tegen de muur.
Wederom contact gehad met IKEA en ze kunnen niks voor ons doen.

Advies; koop nooit een keuken bij IKEA.

Dat IKEA met ons mee zoekt naar een passende oplossing zodat wij eindelijk onze keuken krijgen hoe wij hem willen hebben. We zitten hier al mee sinds 24-04 en het is nog niet klaar!!

2 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over IKEA

2 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over IKEA nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door NMJB