Klacht: Kenwood Keukenmachine

op 31 maart 2016 over Bobshop.nl in de categorie Internetshops - Elektronica

Mijn Kenwood Keukenmachine is al meerdere keren kapot gegaan. Enkele keren gerepareerd, 1/2 keer vervangen. Al meermaals aan Kenwood aangegeven dat het apparaat niet deugt en dat ik geld terug wil danwel ander apparaat wil uitkiezen. Zij gaan hier niet mee akkoord en blijven ondeugdelijk apparaat terugsturen. Vanochtend is die weer kapot gegaan, ditmaal de blender.

Ik wil of mijn geld terug of een andere machine uitzoeken. Telkens een ondeugdelijk apparaat terugsturen heeft geen zin. Ik ben gefrustreerd door Bobshop: die aangeven dat ze niets doen, tenzij je op social media een klacht zet, hoewel medewerkers zelf aangeven het ook slechte service te vinden.

9 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Bobshop.nl over deze klacht.

9 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Bobshop.nl in behandeling genomen

Bericht van Bobshop.nl

9 maanden geleden - Geachte mevrouw Julia, Dank voor uw review. Wij hebben elkaar zojuist gesproken. Wij zien uw aanmelding en mail tegemoet en houden contact hierover. Met vriendelijke groet, Team Bobshop.

Reactie van de melder van de klacht Ailuj

9 maanden geleden - Ik heb jullie alles toegestuurd. Zoals telefonisch besproken met Saskia reken ik op afhandeling binnen 1 week en omruiling voor een ander (niet Kenwood) apparaat.

Reactie van de melder van de klacht Ailuj

9 maanden geleden - N.a.v. mijn 1e bericht op deze site belde Bobshop binnen 10 minuten op om ea op te lossen (hoewel een eerder telefoontje naar de klantenservice niets had opgeleverd). Ik was verrast door deze snelle oppak en besloot ze nog eenmaal het voordeel van de twijfel te geven. Dit was helaas onterecht. In dat gesprek werd mij beloofd dat, indien het apparaat daadwerkelijk weer effect zou zijn met hetzelfde defect, dat deze zou worden omgewisseld voor een ander, niet-Kenwood exemplaar. Bovendien zou de desbetreffende dame haar best doen de afhandeling binnen 1 week te regelen. U raadt het al: dit is niet gebeurd. Allereerst moet ik er zelf achteraan bellen en word ik geholpen door medewerkers die in twijfel trekken wat collega's hebben gezegd. "Dat moet u met die collega bespreken" is een veelgehoorde zin. Ook dat het apparaat constant kapot is "kan gebeuren". Nu is geconstateerd dat het apparaat weer op dezelfde plek defect is gaat die weer gerepareerd worden (itt tot wat afgesproken was nav bericht op deze tijd). Gezien het feit dat dit niet de eerste keer is dat die op deze plek defect is gegaan is de kans groot dat dit weer gebeurd (dit is de 3e/4e keer) en schiet ik hier niets mee op. Kennis van mij heeft meermaals hetzelfde effect en apparaat bij Coolblue gekocht: daar leveren ze wel fatsoenlijke service (na 2e keer defect op zelfde plek mocht zij een ander, niet-Kenwood apparaat, uitkiezen). Conclusie: Bobshop doet voor de schijn op Klacht.nl of klacht wordt opgelost: het tegendeel is waar helaas.

9 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Bobshop.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Bobshop.nl

Heeft op 18 april 2016 om 15:19 geantwoord

Geachte mevrouw Julia,

Dank voor uw bericht. Wij zien dat het apparaat twee keer bij u is omgeruild voor een nieuw model. Het defect welku u nu heeft is in behandeling bij de reparatiedienst voor een diagnose. Deze diagnose wachten we af, we gaan ervan uit dat er een goede oplossing volgt. Wellicht dat er nog een mogelijkheid voor omruiling volgt, dit moeten we nog heel even afwachten.

Team Bobshop.

Bericht van Bobshop.nl

9 maanden geleden - Geachte mevrouw Julia, Wij hebben 20 april contact gehad over het het verloop van de diagnose. Een diagnose/reparatie duurt gemiddeld 2-4 weken. Op dit moment is uw apparaat in behandeling, wij hebben de gevraagde informatie toegevoegd. Wij begrijpen dat het heel vervelend is te moeten wachten. We gaan ervan uit dat deze case net als voorgaande keren correct zal worden opgelost. Mocht omruiling akkoord zijn, kunt u ook kiezen voor een ander merk als u dat wenst. Op dit moment gaan we de uitslag van de diagnose afwachten. Deze is uiteraard noodzakelijk. Met vriendelijke groet, Team Bobshop.

Reactie van de melder van de klacht Ailuj

8 maanden geleden - Beste Bobshop, Ik heb de eerste week van april mijn apparaat opgestuurd waarna mij was toegezegd dat alles zou worden gedaan om het binnen 1 week te worden opgelost. De door jullie hierboven genoemde tijdslijn van 2-4 weken is dus (nog) niet gehaald, tenzij ik halverwege deze week dus een oplossing heb. Dat de tijdslijn van 1 week al neit wordt gehaald kan gebeurem, maar dat er (terugbel)afspraken niet worden nagekomen en telefonische toezeggingen door andere collega's worden betwijfeld. Ik heb meerdere malen mails/telefoontjes het defect moeten aangeven. Jullie laatste bericht heb ik even gelaten om jullie wederom een kans te komen, maar men raadt het al: dat was weer onterecht. Begin vorige week bel ik met jullie en zou ik diezelfde dag worden teruggebeld hetgeen niet gebeurde. Vrijdag bel ik en word ik toegezegd maandag (vandaag) te worden teruggebeld door degene die mijn klacht behandeld. Ik heb daarbij ook aangegeven dat ik in de tussentijd geen verdere update hier zou plaatsen om jullie nog een zoveelste kans te geven. Vervolgens bel ik vanochtend nav een mailtje en wordt mij verzekerd dat ik vandaag zou worden teruggebeld: ook niet gebeurd. Hoe moeilijk is het om de afspraken die jullie ZELF maken na te komen? De oplossing dat ik een gerepareerd? apparaat terugkrijg hadden we begin april al afgesloten gezien het feit dat het een kortdurende oplossing is.. Bovendien is jullie afhandeling zeer ondermaats wat bij jullie (bijna-ex) klanten voor veel frustratie zorgt. Het zal jullie ongetwijfeld bekend zijn dat je een klacht van een klant kunt omtunen in een zeer goede klantervaring door goede afhandeling en nakomen afspraken: dat laten jullie helaas keer op keer na. Ik hoop dat jullie eindelijk eens kunnen bellen, conform afspraak en met een goede oplossing kunnen komen zoals jullie telkens op deze site doen voorkomen dat jullie gaan regelen. Groet, Julia

Heeft op 02 mei 2016 om 19:37 geantwoord

Beste Bobshop,

Groet,
Julia

Reactie van de melder van de klacht Ailuj

8 maanden geleden - Overigens wil ik nogmaals benadrukken dat mijn enige intentie is een goede oplossing die niet bestaat uit het defect wederom een paar wkn uitstellen. Hetr is zeker niet mijn intentie om Bobshop in een kwaad daglicht te stellen. Maar jullie gebrekkige oplossing stoort zeer.

Bericht van Bobshop.nl

8 maanden geleden - Geachte mevrouw Julia, Dank voor uw bericht. Wij hebben u zojuist telefonisch gesproken. Het defect welke u nu heeft is in behandeling bij de reparatiedienst voor een diagnose. Het apparaat is inmiddels gerepareerd en onderweg naar uw adres. Wij gaan ervan uit dat deze naar behoren zal werken. Mochten er toch nog problemen zijn mag u contact opnemen met uw contactpersoon bij de klantenservice. We wensen u nog veel plezier van uw toestel. Met vriendelijke groet, Team Bobshop.

Alle klachten die gemeld zijn door Ailuj