Klacht: Onterechte automatische afschrijving.

Trudy Vermeulen op 11 maart 2025 over Katja Callens in de categorie Boeken

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Op 11 september 2024 is bij Katja Callens een Ketogeenplan besteld voor een periode van 6 maanden met een digitaal boek ter waarde van € 45,97. Er was geen enkele aanwijzing dat dit een abonnement zou zijn.
11 maart 2025 is abonnementsgeld van de bank afgeschreven voor een volgende periode van 6 maanden, terwijl er geen abonnement afgesloten is.

Er was bij het aangaan van de overeenkomst en in de periode daarna op geen enkele wijze gecommuniceerd dat dit een abonnement zou zijn en is ook niet in de papieren terug te vinden.

De term die bij de eerste betaling gebruikt werd, is: Jouw Ketogeen Afslank Plan 6m
Verder geen enkele aanwijzing dat het een abonnement zou zijn.

Gewenste Oplossing:

De bank heeft opdracht gekregen om het bedrag terug te storten en heeft dat inmiddels gedaan.
Er is een mail naar Katja Callens gestuurd met de mededeling dat er geen abonnement was aangegaan, dus per 11 maart 2025 is het Ketogeen plan gestopt.
Tevens is haar gezegd het voor mij niet bestaande abonnement te stoppen.

Zij ging daarmee niet akkoord en schreef dat het eerder opgezegd had moeten zijn en zegt dat er voor de komende 6 maanden betaald moet worden.

Ik wil dat zij geen aanspraak maakt op de tweede betaling en de overeenkomst als een eenmalige transactie beschouwd en niet als een abonnement.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 dagen geleden - Ik heb een email gestuurd naar Katja Callens over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 dagen geleden - Deze klacht is zojuist door Katja Callens in behandeling genomen

Katja Callens

Heeft op 12 maart 2025 om 10:40 geantwoord

Geboden Oplossing:

Dag Trudy,
met een eenvoudig mailtje naar mij kun je contact met ons opnemen. Mijn emailadres is [email protected] (kopieer en plak dit emailadres) of eventueel [email protected].

Stuur me dus gewoon een mailtje en we lossen het meteen op. Ik hoor graag van je. En houd eventueel je spamfolder in de gaten mocht je geen antwoord in je inbox zien.

Met vriendelijke groeten,

Katja Callens

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 dagen geleden - We hebben bericht ontvangen dat Katja Callens een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Trudy Vermeulen

Heeft op 13 maart 2025 om 16:34 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Het is geen oplossing, ik had mevr Callens al een mail gestuurd en uitgelegd dat ik geen abonnement ben aangegaan maar een plan voor 6 maanden zoals zij dit noemen. Haar antwoord is dat ik toch aan een abonnement vast zit en moet verlengen voor 6 maanden. Niet over te praten. Daarna “ klacht.nl “ ingeschakeld.
Nu zou ik dus weer een mail moeten sturen met hetzelfde verhaal. Intussen heb ik de bank de opdracht gegeven om € 45,97 terug naar mij te storten wat ook gebeurd is. Wat is nu de volgende stap?

Alle klachten die gemeld zijn door Trudy Vermeulen