Klacht: Kan geen gebruik maken van vodafone next

op 08 september 2016 over Vodafone in de categorie Mobiele Telefonie

Ik wou gebruiken maken van vodafone next ik wil namelijk heel graag een iphone 7 plus. Vodafone maakt daar reclame voor op tv. In de reclame word gezegd dat als je contract in april dit jaar is ingegaan dan kan je het resterende bedrag van je telefoon betalen of inruilen voor een nieuwe telefoon.

Mijn contract zou eind april dit jaar aflopen ik heb hem hem laten verlengen in december 2015. Op het contract staat duidelijk dat het nieuwe contract ingaat op 30-04-2016 en de datum dat hij ondertekend is 30-12-2015.

Ik ben in de vodafone winkel geweest en de medewerker vertelde dat er bij hun in de computer staat dat het contract 30-12-2015 in is gegaan en dat ik niet gebruik kan maken van vodafone next. Ik heb hem toen laten zien dat er bij mij 30-04-2016 staat hij vertelde mij dat ik naar de klantenservice moest bellen en dat ze de datum zouden veranderen en dat ik dan gewoon gebruik kon maken van de dienst.

Toen ik thuis kwam heb ik gelijk met de klantenservice gebeld daar kreeg ik weer een heel ander verhaal te horen. Omdat ik het contract 4 maanden van te voren heb laten verlengen kan ik dus niet gebruik maken van de dienst. Toen ik uitlegde dat op mijn contract staat dat hij gewoon pas in april is ingegaan werd mij gezegd dat die datum gewoon niet uitmaakt en dat het erom gaat waneer het contract ondertekend is de ingangsdatum heeft volgens hun dus geen betekenis.

Ik vind dit ernom belachelijk! Ten eerste dan heb ik dus zogenaamd een contract van 2 jaar en 4 maanden volgens hun. En het staat niet eens op hun website aangegeven dat als je van te voren verlengd je geen recht hebt op de dienst en dat hun de ondertekenings datum zien als ingangsdatum. Als ik een contract teken voor iets wat in april ingaat en dat die datum ook staat op mijn contract en hun een dienst aanbieden vanaf contracten die in april zijn ingegaan hoor ik gewoon recht op deze dienst te hebben.

Ik ben al iets meer dan 6 jaar klant bij vodafone nooit gezeik of gezeur met hun gehad. Ik heb altijd netjes mijn rekeningen betaald en heb nooit over hun geklaagd ook niet toen ze die ene keer teveel geld van mijn rekening hadden gehaald dat is gewoon terug gestort. En ik ga ze ook niet afzeiken dat ze maar mijn overgebleven data elke maand gewoon maar weghalen. Maar dit vind echt gewoon belachelijk en een heel raar verhaal.

Als vodafone hun klanten blij willen houden en bij zich willen houden moeten ze vooral niet zo door gaan. Ik ben al heel lang klant maar als mijn contract afloopt zoek ik hierdoor een andere provider. Helaas duurt dat nog even voordat hij afloopt.

Ik ben pas tevreden als ik gebruik kan maken van vodafone next.

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Vodafone

Reactie van de melder van de klacht cheryl_92

4 maanden geleden - Ik heb een mail binnen gekregen van klacht.nl dat vodafone de klacht niet in behandeling neemt. Dit maakt mij alleen maar nog bozer niet eens een reactie wauw.

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Vodafone nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door cheryl_92