Klacht: Kaartjes verlopen door geen informatie

MartijnD88 op 13 september 2021 over Efteling in de categorie Attractiepark

Ik heb op 25-11-2020 tickets gekocht via Efteling.com voor de Winter-Efteling op 28-12-2020.
Zoals jullie weten is dit door corona niet doorgegaan en gingen ze dicht.

Het laatste mailtje wat ik van jullie heb gekregen is op 15 december. Hierin staat dat mijn reservering is geannuleerd en de tickets gekocht via Efteling.com, geldig zijn tot en met 28 maart 2021. Ze zijn ergens in juni weer open gegaan.

Nu wilde ik kijken of ik al kon reserveren met de tickets voor de komende Winter-Efteling, en kom ik er achter dat mijn tickets zijn verlopen! Blijkbaar waren mijn tickets geldig tot 5 september.
Hoe had ik dit kunnen weten? Ik ben niet geïnformeerd hierover, en ben het er dan ook niet mee eens dat 141,50 euro down the drain gaat.

Er staat nergens in de laatste mail van 15 december, dat ik bijv. de website in de gaten moet houden hoe lang mijn tickets nog geldig zijn. Als dit er wel in had gestaan had ik de schuld wel op mij genomen omdat ik niet goed heb opgelet, maar dit is nu helemaal niet het geval! Hier heb ik niks aan kunnen doen.

Ik zou het daarom ook fijn vinden dat de geldigheid verlengd wordt.

Update: Via Twitter heb ik contact gehad met de Efteling. Ze zeggen dat het duidelijk op de website stond en in de app van het park.
Alsof ik elke dag op de website kijk, laat staan in de app van het park. Ze snappen dat het een vervelende situatie is, maar kunnen niks betekenen. Kaarten worden alleen in geval van overlijden enof ernstige ziektes aangemeld voor verlenging. En zelfs dan is er geen garantie dat het uiteindelijk lukt. Aldus de Efteling.

Ik vind dit echt heel slecht. Ze konden mij op 15 december ook mailen dat de kaarten geldig zijn tot 28 maart 2021. Dan kunnen ze daarna toch ook een volgende datum mailen. Zo gaat dat ook bij concerten en evenementen. Ik vind dit echt heel slecht, en laat het er niet bij zitten. Morgen verder uitzoeken hoe dit aan te pakken. Tips altijd welkom.

Verlengen van de geldigheid van de kaartjes.

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Efteling

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Efteling nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door MartijnD88