Klacht: Oplichting!

Ontevreden op 20 mei 2019 over Juristaandetelefoon.nl in de categorie Juridisch

Geachte heer Homma,

Geachte Homma,
Helaas voel ik mij, na u ruimschoots de gelegenheid te hebben gegeven de klacht op te lossen, en gezien het feit dat ik zeker niet de enige ben, genoodzaakt de klacht(en) online te zetten.
Op 1 oktober heb ik gebeld met juristaandetelefoon, teneinde advies te krijgen, omdat ik in een onhoudbare situatie zat en volkomen ten einde raad was. Ik heb 25 minuten in de wacht gestaan en daarna 5 minuten iemand aan de lijn gehad. Hiervoor is €26,88 van mijn rekening afgeschreven, waar ik helaas pas vijf maanden later achterkwam. Hier wordt dus €5,38 per minuut (i.p.v. 90 cent) en zodoende €322,56 per uur aan verdiend. U geeft aan dat u dit terecht vindt, omdat sommige klanten er financieel voordeel aan zouden hebben (hoewel dat bij mij niet het geval was). ACM geeft aan dat er op de website moet staan wat de eventuele kosten per minuut zijn. Maar deze praktijk noemen zij misbruik maken. Mijn advocaat zegt dat dit echt oplichting is. Overigens wordt er op uw website wordt gesproken over laagdrempelige kosteloze adviezen.
Naar aanleiding van mijn mail heeft u tot op heden niet alle onterecht gemaakte kosten vergoed. Gezien u aangaf dat het heel moeilijk was om gegevens terug te vinden, heb ik bewijzen: de telefoonrekening en specificatie naar u toegestuurd, maar ook het gesprek als bewijs dat ik een half uur in de wacht heb gestaan en dit dus gecrediteerd wenste te krijgen. Toen kreeg ik een boze mail dat ik dit als bewijs naar u heb gestuurd. U zult niet verwacht hebben dat ik kon bewijzen dat het “juridische” gesprek maar vijf minuten geduurd heeft en dat ik zodoende 25 minuten gecrediteerd dien te krijgen.
Andere gedupeerden hebben één of zelfs tot twee maal toe 45 minuten in de wacht gestaan, waarna de verbinding plotseling verbroken werd en zij later pas ontdekten dat er beide keren €45 van hun bank was afgeschreven, terwijl zij geen enkel advies hadden gekregen! Dit zijn helaas geen uitzonderingen. Overigens werd ook bij mij plotseling de verbinding verbroken. Als dit onbedoeld zou zijn gebeurd, dan zou ik zeker zijn teruggebeld.
Op de site wordt gesproken over laagdrempelige kosteloze adviezen.
Hoe is het mogelijk dat juist iemand, die zou moeten strijden voor rechtvaardigheid jarenlang schaamteloos, juist die mensen in onhoudbare situaties blijft oplichten? Of mensen die juridische hulp nodig hebben niet al genoeg ellende aan hun hoofd hebben!
Kunt u zich verantwoorden om hier nog jarenlang gewetenloos mee door te gaan? Om straks in Radar, Kassa, Je goed recht en Opgelicht te verschijnen?
Of heeft u ervan geleerd en bent u bereid ervoor te zorgen dat ik zo spoedig mogelijk, met grote letters naar waarheid online kan zetten dat u de klacht netjes heeft opgelost? En nu misschien zelfs de warme douche verdient voor het netjes oplossen van klachten?!

Oplossing:
Als ik het volledige bedrag van 25 minuten in de wacht staan netjes gecrediteerd krijg en ook alle andere gedupeerden spoedig hun geld terug krijgen.
Deze praktijk dient met onmiddellijke ingang te stoppen. Kom op voor de rechten van anderen, zoals een ware jurist siert, zonder mensen die al in de puree zitten nog verder in de nesten te werken.

3 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Juristaandetelefoon.nl

3 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Juristaandetelefoon.nl nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door