Klacht: Juridische stappen

op 03 februari 2014 over Hostnet in de categorie Websites - Building en Hosting

Ik ben sinds een paar jaar klant van Hostnet, nooit problemen ondervonden. Totdat ik in juni 2013 naar Engeland vertrok. Mijn automatisch verlengde contract duurde tot oktober, vergeten op te zeggen, maar dat vond ik geen probleem, het is tenslotte Internet. De factuur kwam binnen (per brief) naar Engeland. Ik had problemen met IBAN transacties naar Nederland, het werd steeds geblokkeerd en dit werd na 14 dagen pas gemeld door mijn Engelse bank. Vervolgens nogmaals geprobeerd, werkte weer niet. Ik heb toen een bericht gestuurd naar Hostnet over het incident en dat het misschien beter was om stop te zetten, om verdere problemen te voorkomen. Dit kon natuurlijk niet. Op 16 december heb ik telefonisch contact gehad met Hostnet, ze gaven mij een extra 14 dagen. Ook overlegt om te stoppen met het sturen van brieven via post, omdat ze pas aankwamen op het moment ze al betaald moeten worden. Ze zeiden dat ze dat stop zouden zetten. Heb toen de rekening op 18 december weten te betalen (met inmiddels al extra incassokosten). Op 13 januari ontving ik weer een incassorekening van 6 januari, die binnen 5 dagen betaald moest worden. Toen was ik het zat, heb gemaild met Hostnet, geen enkele toegeving dat er fouten waren gemaakt; ik zal en moest betalen, maar ik had al betaald? Totdat ze met een tweede factuur aan kwam zetten, had ik nog nooit gezien! Niet via email of post, de rekening was 36 euro, ik direct betaald. Krijg ik vandaag 3 februari een email met juridische stappen! Dit kan echt niet zo, ze dreigen en dreigen maar, maken fout na fout, zijn niet bereidt om ook maar 1 fout toe te geven, zeggen dat Hostnt er alles aan doet om mij te contacteren. Dit is gewoon niet waar! Hostnet blijft maar kansloos brieven sturen naar het buitenland, en sturen geen email.

Ze moeten stoppen mij de schuld te geven, ik heb er alles aan gedaan om het te betalen, ik zit nu eenmaal in het buitenland. Ik wil niet voor de incassokosten opdraaien, omdat Hostnet communicatiefouten heeft gemaakt. Hostnet heeft nooit een tweede andere factuur gestuurd!

Dit zijn mijn gemaakte kosten:
factuur 1: 46EUR + IBAN kosten 32EUR
Belkosten: 15EUR
factuur 2: 36EUR
Daarnaast nog twee mislukte transacties gehad, van meer dan 70EUR!
Ik heb meer dan genoeg betaald!

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Hostnet over deze klacht.

3 jaren geleden - Ik heb Hostnet een herinnering gestuurd dat deze klacht nog niet in behandeling is genomen.

Hostnet

Heeft op 17 februari 2014 om 19:06 geantwoord

Hostnet heeft via email de situatie uitgelegd.

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Hostnet in behandeling genomen

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Hostnet een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Heeft op 10 april 2014 om 21:29 geantwoord

Reactie van de melder van de klacht Deem85

3 jaren geleden - Hostnet is niet met een oplossing gekomen. Ze zeiden de situatie opnieuw te hebben bekeken en zeiden er van overtuigd te zijn mij voldoende te hebben geïnformeerd. Ik ben zeer ontevreden en heb momenteel alles stopgezet bij Hostnet. Ik denk dat dit wat ze willen: gewoon van de klant af, zodat er geen problemen meer zijn. Ik heb dit nog nooit meegemaakt. Een dikke 1!

3 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Hostnet beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door Deem85