Klacht: prijzen

op 12 april 2019 over Jumbo in de categorie Supermarkten

Prijzen worden echt op een belachelijke manier verhoogd. Kipfilet die een half jaar geleden 1,35 kostte, kost nu 1,97. Energydrink van de een op de andere dag van 0,42 naar 0,55 cent. Niks de goedkoopste! Jumbo maakt de concurrentie kapot en vervolgens verhogen ze de prijzen. Keuze hebben we hier nu nauwelijks, enkel de Albert Heyn. Wij betalen nu voor de boodschappen van de mensen die in de grote steden wonen, want daar moet de jumbo nog concurreren en geven de boodschappen zowat gratis weg. Zit er een bloemenzaak in de buurt die goed loopt? Dan verkoopt de jumbo bloemen. Zit er een viszaak? Dan verkoopt die jumbo ineens vis. En zitten er toevallig wat pizzeria’s in de omgeving? Dan begint jumbo een restaurant en verkopen ze pizza’s voor 5 euro. Wat hebben we hier aan als ze (zodra ze als enige over zijn) direct de prijzen verhogen? Dan kunnen we straks allemaal veel gaan betalen voor de minderwaardige producten van de jumbo!

Als gemeentes zorgen voor een betere diversiteit in het aanbod van supermarkten en er beter toezicht wordt gehouden op smerige concurrentiespelletjes.

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Jumbo

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Jumbo nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door geennodighoor