Klacht: Nieuwbouwwijk Strijen wordt niet opgeleverd door nalatigheid van Joulz

op 03 juli 2014 over Joulz in de categorie Bouwbedrijven

Wij hebben in September 2013 een nog nieuw te bouwen huis gekocht in Strijen.
Vanaf het begin is ons verteld dat de geplande oplevering in week 30 van dit jaar zou plaats vinden. Wij hebben ons huidige huis kunnen verkopen tot de oplevering.
Nu, 2,5 week voor de geplande week 30 laat de aannemer weten dat het opleveren niet op tijd gaat lukken ivm nalatigheid van Joulz.
Het zou namelijk zo zijn dat Joulz weigert om op papier te zetten dat ze klaar zijn (waarschijnlijk omdat de bouwvak vakantie er aan komt) En door die reden moeten wij, als bewoners, wachten tot na de bouwvak. Wij zijn erg boos en diep teleurgesteld in dit soort praktijken. De wettelijke termijn is nog niet verstreken om binnen de 180 werkbare dagen te blijven, maar dat neemt niet weg dat wij als bewoners toch wel iets van rechten hebben.

Als ons huis wordt opgeleverd

5 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Joulz over deze klacht.

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Joulz in behandeling genomen

Bericht van Joulz

5 jaren geleden - Geachte mevrouw van der Wiel,We betreuren de vertraagde oplevering van uw woning ten zeerste. Helaas zijn wij onterecht aangewezen als reden van de vertraagde oplevering. Joulz is een aannemer die de komende tijd werkzaamheden moet uitvoeren in opdracht van de leiding eigenaar. Uw bouwbedrijf en haar aannemer zijn hiervan op de hoogte en kunnen u verder informeren.met vriendelijke groet,Joulz

Bericht van Joulz

5 jaren geleden - Geachte mevrouw,We betreuren de vertraagde oplevering van uw woning ten zeerste.Helaas zijn wij onterecht aangewezen als reden van de vertraagde oplevering. Joulz is een aannemer die de komende tijd werkzaamheden moet uitvoeren in opdracht van de leiding eigenaar. Uw bouwbedrijf en haar aannemer zijn hiervan op de hoogte en kunnen u verder informeren.met vriendelijke groet,Joulz

Bericht van Joulz

5 jaren geleden - Geachte mevrouw van der Wiel,We betreuren de vertraagde oplevering van uw woning ten zeerste. Helaas zijn wij onterecht aangewezen als reden van de vertraagde oplevering. Joulz is een aannemer die de komende tijd werkzaamheden moet uitvoeren in opdracht van de leiding eigenaar.Uw bouwbedrijf en haar aannemer zijn hiervan op de hoogte en kunnen u verder informeren.met vriendelijke groet,Joulz

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Joulz een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Joulz

Heeft op 14 juli 2014 om 08:07 geantwoord

Joulz heeft opdracht gekregen een leiding te saneren. De betreffende dusdaning verouderde leiding moest worden verwijderd i.v.m. de veiligheid. Hierdoor konden een aantal woningen nog niet worden opgeleverd. De bouwer en de gemeente waren hiervan op de hoogte gesteld door de netbeheerder. De kopers echter niet door de bouwer. Diverse bewoners van de betreffende wijk in Strijen zijn inmiddels geinformeerd. Helaas werd Joulz aangewezen als de veroorzaker van vertraging en oplevering. De leiding is door Joulz gelokaliseerd, gemeld en verwijderd. Joulz Klachtenmanagement

Alle klachten die gemeld zijn door Roswitha1979