Klacht: Iphone 8 stuk gegaan binnen de garantietijd geen vergoeding bij BCC

op 20 april 2020 over BCC in de categorie Electronica Winkels - ketens

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Telefoon Iphone 8 stuk gegaan binnen de garantietijd.
De telefoon van mijn schoondochter is op haar wereldreis in Midden Amerika stuk gegaan binnen de 2 jaar garantie tijd. ze heeft dit opgegeven bij de Verzekering (bewijs wanneer de telefoon stuk is gegaan) maar heeft dit niet doorgegeven aan BCC dit met de gedachten doe ik na de reis. Echter bij terugkomst bleek de garantie tijd verlopen waar ze totaal niet van bewust was en stil bij gestaan heeft. ondanks het bewijs van aangifte bij verzekering wil BCC de telefoon niet vergoeden.

Gewenste Oplossing:

Als mijn schoondochter een nieuwe telefoon krijgt

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar BCC over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door BCC in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat BCC een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

BCC

Heeft op 22 april 2020 om 08:59 geantwoord

Geboden Oplossing:

Goedemorgen heer Bosma,

Bij uw n.a.w. gegevens kan ik geen Iphone 8 traceren.
Uw schoondochter woont waarschijnlijk op een ander adres.

Ik kan dus niet specifiek naar de casus kijken maar binnen de fabrieksgarantie van 24 maanden moet het apparaat ingeleverd worden. Hoe vervelend dat ook is voor uw schoondochter. Wellicht kan haar reisverzekering nog iets voor haar betekenen?

Met vriendelijke groet,

Marlies
Team Customer Care

Heeft op 22 april 2020 om 13:34 geantwoord

Nogmaals ze was in Midden Amerika kon deze dus niet langsbrengen
Je mag toch verwachten dat een IPhone 8 van €769 langer mee gaat dan 2 jaar.
De telefoon ziet er uit als nieuw, geen gebruiksporen.
En dat we nu moeten discuteren of het nu wel of niet in de garantie termijn was.
Van een bedrijf als BCC en Appel verwacht je toch meer service

Alle klachten die gemeld zijn door Ton Bosma