Klacht: Inwisselen Hema cadeaubonnen

op 03 juli 2017 over HEMA in de categorie Warenhuizen

Geachte Directie van de Hema, Amsterdam, 29-06-2017

Ik wil een klacht indienen over mijn ervaringen met de Hema en uw Hema medewerker.

Mijn naam is J. Schierboom, voor mijn 50ste verjaardag in 2017 wilde ik graag een apart cadeau van mijn familie en vrienden daarom heb ik iedereen gevraagd om mij
cadeaukaarten te schenken van de Hema.

Mijn wens was dat ik een mooie grote fotoafbeelding (wanddecoratie) wilde laten maken bij de Hema en tevens fotoboeken wilde bestellen van mijn vakantiefoto’s.
Mijn verjaardag is inmiddels geweest en heb ik erg veel cadeaukaarten mogen ontvangen.
Nu wilde ik kijken op Hema.nl hoe ik zo’n afbeelding kan laten afdrukken op eventueel aluminium of plexiglas.
Helaas bij het afrekenen lukte het mij niet om te betalen met de cadeau kaarten.
Ik heb toen direct de klantenservice gebeld(23-06-2017), zij wisten niet hoe dit mogelijk was ze adviseerde mij om de kaarten te activeren dan zou het lukken.
Ik heb nog uitgelegd dat de mogelijkheid er niet is om te betalen middels de kaarten maar zij waren hiervan niet op de hoogte.
Na 45 minuten aan de telefoon gebleven kwam de medewerker(na overleg collegae) met de mededeling dat cadeau kaarten niet geldig zijn voor foto artikelen.
Hij (medewerker klantenservice Hema) vond dat ik maar “iets anders” moest aanschaffen en bleef daar stellig van en leefde totaal niet met mij mee in deze vervelende situatie.
Ik ben daar bijzonder in teleurgesteld want dat betekend dat ik mijn mooie verjaardags cadeau niet bij de Hema kan bestellen.
Bij aanschaf van de cadeaukaarten staat er nergens vermeld dat er geen fotoproducten kunnen worden aangeschaft met de kaarten.
Verder heb ik geen idee wat ik anders met de cadeaukaarten moet gaan doen.

Ik ben erg benieuwd naar uw reactie en oplossing voor dit probleem.
In afwachting van uw bericht
Jessica Schierboom

Ik ben tevreden wanneer ik een (foto)wanddecoratie kan bestellen met de kaarten, of deze omwisselen voor een ander soort kaart cq contant geld zodat ik alsnog de decoratie kan bestellen, het gaat immers om een flink bedrag, geschonken door familie en kennissen. Wat mij betreft een soort van "online toestemming" Ik zou niet weten wat ik anders moet bestellen, het ging mij puur om de wand decoratie en het maken van foto albums. Ik kan niet van mijn familie verwachten dat zij de algemene voorwaarden cq de gebruiksinstructie kan bestuderen.

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over HEMA

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over HEMA nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Keijzerr